حزب کمونیست کارگری: کارگران بخش برق، آبفا و تهویه منطقه بندری امام خمینی و یک خبر دیگر

  • روز ۱ اردیبهشت کارگران بخش برق، آبفا و تهویه منطقه بندری امام خمینی در اعتراض به تغییر محل شغل خود در مقابل ورودی منطقه اجتماعی اعتراضی برگزار کردند. این کارگران در عین حال به سطح نازل حقوقها اعتراض داشته و خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل هستند. یک اعتراض دیگر آنها به قراردادهای موقت کاری است و بعلاوه خواهان دائمی شدن قرار دادها هستند و اعلام کرده اند که به قرارداد کمتر از یکسال تن نخواهند داد. کارگران بخش برق، آبفا و تهویه منطقه بندری امام خمینی تحت مدیریت اداره کل بنادر و دریانوردی استان خوزستان کار میکنند.
  • روز ۱ اردیبهشت راننده‌های استیجاری منطقه یک عملیات انتقال گاز میان‌کوه در اعتراض به پایین بودن دستمزدها و مزایای دریافتی خود دست به تجمع زدند.این رانندگان مسئولیت جابجایی کارگران و برخی مدیران را در بین ایستگاه‌های تقویت فشار گاز برعهده دارند و شمار آنها ۱۴۴ نفر است. خودروهای استیجاری غالبا مینی‌بوس و سواری هستند و راننده‌ها روزانه ۸ تا ۱۲ ساعت در شرایط سخت و گرمای ۴۰ تا ۵۰ درجه خوزستان در جاده‌های خاکی منطقه عملیاتی میان‌کوه و سایر مناطق به ازای دریافت ۷ تا ۸ میلیون تومان در ماه کار می‌کنند. آنچه پیمانکار بخش خصوصی به ازای مزد به آن‌ها پرداخت می‌کند فقط اجاره بهای خودروهاست که آنهم حتی تامین کننده هزینه‌های جاری خودروها نیست. این در حالیست که همه هزینه‌های جاری خودروها حتی پول بنزین برعهده راننده است و پیمانکار هزینه‌های اضافه بابت مخارج خودروها را به راننده‌ها پرداخت نمی‌کند. قرارداد راننده‌ها با پیمانکار سابق روز ۳۱ فروردین ماه به اتمام رسید و به زودی پیمانکار جدید مسئولیت راننده‌ها را برعهده می‌گیرد. یک خواست راننده حذف پیمانکاران و بستن قرارداد مستقیم است. کارگران میگویند که خواهان بازگرداندن منابع مالی شان هستند که هر ماه با وجود پیمانکاران از دریافتی آنها کسر می‌شود.
  • روز ۳۱ فروردین کارگران آبفا روستایی خوزستان در اعتراض به تعویق پرداخت دستمزدها و حق بیمه خود و وضعیت اسفناک شرکت بدنبال ادغام آن با آبفای شهری مقابل ساختمان شرکت آب و فاضلاب اهواز تجمع کردند. خواست فوری آنها پرداخت طلبهایشان است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱ اردیبهشت ۱۴۰۰، ۲۱ آوریل ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …