حزب کمونیست کارگری: ۶ تیر: تجمع سراسری دامداران

روز ششم تیرماه بنا بر فراخوان از قبل اعلام شده، دامداران در اعتراض به گرانی و کمیابی روزافزون نهاده های دامی، بی آبی و تاثیراتش بر کار دامداری و خطر نابودی آن و وضع وخیم معیشتی خود در مقابل ادارات جهاد سازندگی دست به تجمع زدند. این تجمعات در شهرهای شیراز، مشهد، همدان، تایباد، قوچان، یزد و اصفهان برگزار شد.

در مشهد یکی از دامداران با فریاد اینکه مردم را بیچاره کرده اید، مردم رو بدبخت کرده اید از وضعیت اسفناک زندگی اش سخن گفت و تجمع کنندگان با شعار مسئول بی کفایت استعفا استعفا او را همراهی کرده وفریاد میزدند و با خشم و نفرت میگفتند گاوهامون را پر پر میکنیم برای شما که سفره هاتون رنگی باشد. شعارهای دیگر تجمع دامداران معترض در مشهد عبارت بودند از:” یک کیلو کاه/ یک کیلو شیر”، “گرانی نهاده/ امان از دامدار بریده”،”دامدار ورشکسته دیگر توان ندارد”.

در یزد دامداران در وسط شهر راهپیمایی کرده و با شعار “عزا عزاست امروز روز عزاست امروز، صنعت دامپروری روی هواست امروز” خشم و اعتراضشان را علیه فقر و بی تامینی بلند کردند. در شیراز دامداران با راهپیمایی در شهر و ریختن شیر درکف خیابان و شعار “استاندار حیا کن صندلی رو رها کن” خواستار جوابگویی مسئولین حکومتی شدند.

تجمع سراسری دامداران بازتاب فضای اعتراضی در سراسر جامعه علیه فقر و بی تامینی و سیستم چپاول حاکم است. حکومت اسلامی و مافیای سرمایه داری زندگی بخشهای مختلف مردم را به مشقت و نابودی کشانده است و فضای اعتراض همه گیر و سراسری است. باید با تجمع و اعتراض و اعتصابات سراسری در مقابل این سیستم ضد انسانی ایستاد و از زندگی و معیشت انسانی برای همه افراد دفاع کرد. دولت در قبال معیشت همه مردم مسئول است همه افراد بدون درآمد و کم درآمد باید از حقوق پایه در سطح داشتن یک زندگی قابل قبول برخوردار باشند. درمان و تحصیل رایگان و داشتن مسکن حق پایه ای همه مردم است.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ تیر۱۴۰۰، ۲۷ ژوئن ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …