حسین دائمی پدر آتنا دائمی از شرایط نامساعد جسمی دخترش شدیدا ابراز نگرانی کرد

حسین دائمی، پدر #آتنا_دائمی زندانی زن سیاسی و از فعالین حقوق زنان میگوید: “علی رغم شرایط نامساعد جسمی دخترم، مسئولین هیچ پاسخی نمی‌دهند.”

حسین دائمی اعلام کرده که آتنا هنوز به بند زنان زندان منتقل نشده و بسیار نگران او و سلامتی اش می باشد. “در پی تحصن پنج نفره در داخل زندان، دخترم را به بازداشتگاه اطلاعات سپاه موسوم به بند دو الف منتقل کردند و تحت بازجویی، فشار و شکنجه قرار میدهند در حالی که شرایط جسمی دخترم به هیچ وجه مساعد نیست و مسئولین هم هیچ پاسخی نمی‌دهند.”

آتنا دائمی به همراه ۴ زندانی زن سیاسی به نام های نرگس محمدی، یاسمن آریانی، صبا کردافشاری و منیره عربشاهی در زندان اوین و به مناسبت چهلمین روز جانباختگان اعتراضات سراسری آبان ماه ۹۸ و در همبستگی با خانواده‌های داغدیده دست به تحصن زدند که در پی آن آتنا دائمی به بند دو الف زندان و نرگس محمدی به زندان زنجان منتقل شدند. مسئولین زندان برای افزایش فشار بر روی زنان زندانی، تلفن های بند زنان زندان اوین را قطع کرده و برخی از زنان زندانی سیاسی از ملاقات حضوری و کابینی محروم شده اند. با پیگیری خانواده های زندانیان به دلیل بی خبری از عزیزانشان، مسئولین زندان قطع تلفن و منع ملاقات را اقدامی تنبیهی اعلام کردند.
همچنین به خانواده آتنا دائمی، از احتمال باز شدن یک پرونده جدید برای این فعال حقوق زنان به اتهام اجتماع و تبانی و اخلال در نظم زندان، خبر داده اند.
در این میان، زندانیان دیگر نیز خواهان بازگشت فوری آتنا دائمی و نرگس محمدی به بند زنان زندان اوین و همچنین رسیدگی فوری پزشکی به آنان شدند.

▪️حضور پررنگ زنان در مبارزات علیه چهل سال ظلم و سرکوب سازماندهی شده حکومتی نقش بسزایی در تقویت جنبش سرنگونی که در بطن جامعه در جریان بوده داشته. با دربند کردن فعالین حقوق زن و فعالین دیگر جنبشهای اعتراضی مبارزه متوقف نشده است و این مبارزات مستمر از درون سلولهای زندان و پشت میله ها نیز ادامه دارد.

جمهوری اسلامی تمامی تلاش خود را به کار بسته تا با فشار، تهدید، شکنجه، سلول انفرادی و سرکوب باعث جدایی فعالین از جامعه شود و برای حفظ پایه های سست حکومتش از هر خشونت علیه آنها استفاده میکند؛ اما مبارزه حتی از پشت میله های زندان نیز ادامه دارد.

در این موقعیت باید بیش از پیش در کنار خانواده های زندانیان سیاسی بود و به هر شکلی با آنها اعلام همبستگی کرد. خانواده های زندانیان سیاسی و کشته شدگان اعتراضات سراسری باید بدانند که تنها نیستند. مردم متحد و همبسته هرگز شکست نمیخورند.

نهبهسرکوب_فعالین

حکومتسرکوبگرسرنگون_سرنگون

?ارسال پیامهای تصویری، صوتی و نوشتاری و درخواست عضویت و فعالیت در پیامگیر تلگرام @sjktamas و شماره ۰۰۴۶۷۳۹۶۸۱۴۳۸ تلگرام، واتساپ، ایمو، سیگنال
کانال تلگرام #انقلاب_زنانه
@enghelabezananeh

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …