حمایت دانشجویان در ده‌ها دانشگاه جهان از اعتراضات مردمی

دانشجویان ایرانی و غیرایرانی روز چهارشنبه، نهم آذر، به‌ شکل همزمان در بیش از ۱۵۰ دانشگاه جهان برای حمایت از اعتراضات سراسری مردم در داخل ایران، تجمعات و برنامه‌های گوناگونی برگزار کردند. در بیشتر این گردهمایی‌ها، اصلی‌ترین شعار دانشجویان «زن، زندگی، آزادی» بود.

در برخی دانشگاه‌ها، دانشجویان ایرانی ترانه‌های اعتراضی اجرا کردند. اطلاع‌رسانی درباره صدها دانشجوی بازداشت‌شده هم از دیگر موضوعاتی بود که دانشجویان در دانشگاه‌های جهان به شکل‌های گوناگون به آن پرداختند.

دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی روز چهارشنبه، نهم آذر، به‌ شکل همزمان در بیش از ۱۵۰ دانشگاه جهان برای حمایت از اعتراضات سراسری مردم در داخل ایران، برنامه‌های مختلفی تدارک دیدند.

در بیشتر این گردهمایی‌ها، اصلی‌ترین شعار دانشجویان «زن، زندگی، آزادی» بود.

در برخی دانشگاه‌ها، دانشجویان ایرانی، ترانه‌های اعتراضی اجرا کردند.

در برخی از این برنامه‌ها، دانشجویان نام‌ و عکس کشته‌شدگان اعتراضات سراسری به‌ویژه کودکان جان‌باخته را به شکل‌های متفاوت اطلاع‌رسانی کردند. بر اساس آخرین گزارش سایت حقوق بشری هرانا، از آغاز اعتراضات در ایران از ۲۶ شهریور تا هشتم آذر دست‌کم ۶۴ کودک کشته شده‌اند.

اطلاع‌رسانی درباره صدها دانشجوی بازداشت‌شده از دیگر محورهایی است که دانشجویان در دانشگاه‌های جهان به شکل‌های مختلف به آن پرداخته‌اند.

از جمله نمادهای اعتراضات سراسری در ایران به یاد کودکان کشته‌شده، قایق‌های کاغذی به یاد کیان پیرفلک، کودک ۹ ساله ایذه‌‌ای است که در پی به رگبار بسته‌ شدن خودروی خانواده‌اش به دست نیروهای حکومتی کشته شد.دانشجویان ایرانی خارج از کشور نیز از این نماد نیز برای بیان واقعیت‌های جاری در ایران استفاده کردند.

از جمله خواسته‌های دانشجویان در تجمع‌های اعتراضی، آزادی دانشجویان بازداشت‌شده و برداشته شدن جو امنیتی از دانشگاه‌ها است. رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

درخواست تحقیقات فدرال درباره نفوذ جمهوری اسلامی در دانشگاه پرینستون؛ با موسویان قطع همکاری کنید

در پی افشاگری اخیر در مورد نفوذ حکومت ایران در دانشگاه پرینستون آمریکا، سازمان «اتحاد …