حمله دسته‌جمعی در نیشابور به روحانی “آمر به معروف”

دویچه وله فارسی

یک روحانی فعال در حوزه “امر به معروف و نهی از منکر” در نیشابور مورد حمله دسته‌جمعی قرار گرفته است. ضاربان با ۱۶ ضربه چاقو او را مجروح کرده و متواری شده‌اند. چند روز پیش هم مورد مشابهی در شهر ری اتفاق افتاده بود.

 فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی از حمله ۸ نفر به یک روحانی فعال در “حوزه امر به معروف و نهی از منکر” در شامگاه یکشنبه (۲۵ تیر/ ۱۶ ژوئیه) خبر داد.

سردار بهمن امیری‌مقدم گفت، یک موتورسوار به این روحانی ۳۶ ساله که امام جمعه روستای معتمدیه شهرستان فیروزه است، با اسپری فلفل حمله‌ور شده است. به گفته او، سپس سرنشینان دو خودروی سواری نیز در محل حادثه توقف کرده، روحانی جوان را با ۱۶ ضربه چاقو مجروح کرده و به سرعت متواری شده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی، مضروب در لحظه حادثه لباس‌شخصی بوده و لباس روحانیت بر تن نداشته است.

حال روحانی جوان که احمد نصرآبادی نام دارد “رو به بهبودی” است. نصرآبادی در تحقیقات اولیه گفته است که ضاربان ۸ نفر بوده‌اند و با چوب و چاقو به او حمله کرده‌اند.

به گفته فرمانده انتظامی خراسان رضوی، “با توجه به حساسیت موضوع” جستجوها برای شناسایی و دستگیری عاملان این حادثه ادامه دارد.

فرمانده انتظامی نیشابور نیز گفته است، مشخص شدن هویت مضروب به عنوان روحانی و امام جماعت یک روستا، موضوع رسیدگی به پرونده را در “مسیری جدید” قرار داده است. به گفته سرهنگ بیات مختاری، تاکنون یک نفر در ارتباط با این حادثه دستگیر شده است.

روز شنبه (۲۴ تیرماه) نیز در جریان حمله با قمه به یک روحانی در ایستگاه متروی شهرری در جنوب تهران مرد ضارب کشته و چند نفر مجروح شدند.

به گفته هدایت‌الله جمالی‌پور، فرماندار شهر ری، مهاجم “در پی امر به معروف” این روحانی، با تیغ موکت‌بری به او حمله و او را مجروح کرده بوده است. این روحانی قاضی سابق دادگاه خانواده معرفی شده بود. در جریان این حادثه ضارب هدف شلیک پلیس قرار گرفت و کشته شد.

خبرگزاری میزان، وابسته به قوه قضائیه ایران نیز از شناسایی و دستگیری شماری از افراد مرتبط با این حادثه خبر داده بود.

اینرا هم بخوانید

وزارت خارجه فرانسه جمهوری اسلامی را به «گروگان‌گیری» متهم کرد

فرانسه دولت ایران را به «گروگان‌گیری و باج‌گیری» متهم کرد و خواستار آزادی اتباع فرانسوی …