حمله لباس شخصی‌ها به دانش آموزان دبیرستان شاهد در اردبیل. کشته شدن یک دانش آموز ضرب و شتم و بازداشت تعدادی دیگر

شورای هماهنگی تشکل‌‌های صنفی فرهنگیان از کشته شدن یک دانش‌آموز دختر در جریان حمله ماموران امنیتی به دبیرستان شاهد در اردبیل در روز پنجشنبه خبر داده است.

شورای هماهنگی تشکل‌‌های صنفی فرهنگیان ایران روز جمعه ۲۲ مهرماه با انتشار پیامی تلگرامی اعلام کرد روز پنجشنبه ۲۱ مهرماه، بعد از آن که تعدادی از دانش آموزان دختر در دبیرستان شاهد اردبیل دست به اعتراض زده و شعارهایی در اعتراض به وضعیت موجود سر دادند، نیروهای لباس شخصی به این مدرسه حمله کرده و بعد از ضرب و شتم دانش‌آموزان تعدادی از آنها را دستگیر کرده‌اند.

این گزارش از زخمی شدن ۱۰ دانش‌آموز خبر داده و گفته است ۷ تن از دانش‌آموزان نیز با همکاری مدیر مدرسه به نیروهای امنیتی تحویل داده شده‌اند که هیچ گونه خبری از محل نگه‌داری آنان وجود ندارد.

این گزارش از قول شاهدان عینی می‌افزاید یک دانش آموز در بیمارستان فاطمی بر اثر خونریزی داخلی جان خود را از دست داده است.

شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان همچنین عنوان کرده‌اند که نیروهای لباس شخصی، کادر درمان و والدین دانش آموزان را ترسانده که در صورت انتشار اخبار در رسانه‌ها، دیگر فرزندانشان را نخواهند دید.

مدیر کل امنیتی و انتظامی استانداری اردبیل در واکنش به این خبر ادعا کرده که مدارس این استان در روز پنجشنبه تعطیل بوده اند!

لازم به توضیح است که تظاهرات حکومتی برای حمایت از رژیم روز چهارشنبه برپا شده بود، اما دانش آموزان در جریان این تظاهرات علیه جمهوری اسلامی شعار سردادند. بعد از این حرکت اعتراضی دانش آموزان نیروهای سرکوبگر به این مدرسه یورش برده و تعدادی را زخمی و تعداد دیگر را دستگیر کرده اند.

اینرا هم بخوانید

تخریب شالیزارهای بهائیان در روستای احمدآباد مازندران توسط ماموران جمهوری اسلامی

بر پایه ویدیوهایی که جامعه جهانی بهائی در صفحه «ایکس» منتشر کرده، گروهی از ماموران …