گزارشی از شهر سقز

از اوضاع احوال شهر سقز برایت بگویم که مثل روزهای گذشته کاملا میلیتاریزه است دیروز در منطقه ای به اسم قوخ، نیروها به منازل مردم حمله کرده و با پرت کردن سنگ و شلیک گاز اشک آور و با اذیت و آزار در مقابل چشمان خانواده ها تعدادی از جوانان معترض را دستگیر کردند.

به مدت چند شب در کریم آباد، سیلو، سعدی، شهناز، تپه مالان، بردبران، سیلو، سعدی، شاناز، تپه مالان، قوخ و تمامی میدانهای شهر، از جمله، ۲۲ بهمن، میدان مادر که در مجاور زندان است، میدان قدس و چهار راه آزادی، تجمعات و اعتراضات در جریان بوده است.

با خانمی حرف می زدم که همسرش کادر بیمارستان تامین اجتماعی است. او می گفت خیلی از معترضان به صورتشان شلیک شده که برخی از این جوانان در بیمارستان هستند که برای آنان تخلیه چشمی انجام میدهیم و یا به تبریز فرستاده میشوند. این خانم می گفت، در چند روز اول اعتراضات جوانی جلو پاساژ آدمی بنر خامنه ای را پایین کشیده که از طریق دوربین او را پیدا کرده و با لوله های داربست بهش چندین بار تجاوز کرده اند و بعد شکنجه شده و اکنون در بیمارستان در حال کما بسر می برد.

درشهرک کوه دشت این وحشی ها چندین شب متوالی بطرف زنانی که با آنان مقابله می کنند گاز اشک آور پرتاب می کنند. به داخل پارکینگ منازل مردم رفته و تمامی ماشین هایی که داخل پارکینگ بوده را درهم شکسته اند. بعد از اینکه مردم شکایت کرده اند قاضی در جواب به شاکیان گفته است که اینها از ماموران نیستند از احزاب هستند. از دستگیرشدگان هیچ خبری در دست نیست.

باور کنید هیچ گزارش و دوربینی قادر به ثبت این همه جنایت و وحشیگری نیست.

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه حزب کمونیست کارگری به مناسبت درگذشت حسین مرادبیگی 

مطلع شدیم که با نهایت تاسف رفیق حسین مرادبیگی (حه‌مه سور)، از مبارزان و کمونیست‌های …