حمله نیروی انتظامی به پارک لاله در پی جمع شدن عده‌ای برای بازی «عمو زنجیرباف»

حمله نیروی انتظامی به پارک لاله و بازداشت چند نفر به دلیل یک بازی جمعی.کانال تلگرامی «زنان و مسائل اجتماعی» گزارش داد که روز جمعه نوزدهم خرداد عده‌ای از مردم، از جمله کودکان و والدینشان، در حال «بازی و شادی» بودند و «دایره عمو زنجيرباف» تشکیل دادند. گزراش برگرفته از این کانال ضمیمه است.

از عمو زنجیرباف هم می‌ترسند.روایت یکی از دوستان

جمعه نوزدهم خرداد عده‌ای از مردم در حال بازی و شادی در پارک لاله‌ اند. نیمی از این جمعیت والدین و نیمی دیگر کودکان ٣ تا ١١ ساله هستند. به تناسب شلوغی عصر جمعه کودکان و مادر و پدرهای بیشتری به جمع بازی پیوسته و دایره عمو زنجيرباف بیش از پیش بزرگ می‌شود.

در این لحظه چند ماشین انتظامی و یگان ضد شورش وارد پارک شده و با لباس‌های مشکی به تعداد زیاد وارد جمعیت شده و دستور می‌دهند جمعیت باید متفرق شود (سیاه‌پوشانی با چهره‌هایی آفتاب سوخته، روستازاده و زاگرس‌نشين. نمادی از اقشار تیپاخورده اجتماعی)

بچه‌های کوچک از حضور آنها ترسیده و به گریه می‌افتند. برخی فرزندان خود را بغل زده و سریع محل را ترک می‌کنند بیشتر جمعیت اما می‌ماند.

فرمانده نیروی‌های انتظامی در میدان هیچ جواب مشخصی برای چنین هجوم و رفتاری ندارد. به برخی می‌گویند عده‌ای هنجارشکن داخل جمعیت دیده شده! به برخی می‌گویند فراخوان تحريک در فضای مجازی داده شده! یکی‌شان می‌گوید تعدادی حرکت ریتمیک شبیه رقص داشته‌اند.

آن یکی می‌گوید یک مصلحتی هست که خودمان می‌دانیم. هر کسی گوشی بیرون بیاورد که احساس بشود ممکن است عکس گرفته باشد در جا بازداشت می‌شود. چه مرد و چه زن … اینکه حلقه عمو زنجیرباف هم بتواند اقتدار نظام جمهوری اسلامی را مورد خدشه قرار دهد البته جای تعجب ندارد!

این حالا حکایت نظام اقتدارگرا و زنجیرسازی است که از یک طرف جوابی برای سیلی طالبان ندارد و از آن طرف از صدای عمو زنجیرباف چند بچه و پدر و مادرهایشان که دور هم جمع شده‌اند به خودش می‌لرزد …
.

اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …