خزعبلات خامنه ای در جمع مداحان به بهانه”روز زن حکومت”

خامنه ای امروز در دیدار با جمعی از مداحان اهل‌بیت اش به مناسبت سالگرد مرگ فاطمه زهرا و روز زن جمهوری اسلامی گفته است :”جامعه ایران، فاطمی شده است.مداحی، موسیقی پاپ نیست.هیأت‌ها باید محل روشنگری و پاسخ متقن و صحیح به سؤالات روز جامعه بویژه نسل جوان باشند. امروز جوانهای ما سوال دارند/ دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در قرار دادن مردم در مقابل نظام اسلامی دارد”.

وی در ادامه به نقش مداحان حکومتی پرداخته و خزعبلاتی گفت:”براساس فرمایشات ائمه اطهار، هیأت کانون جهاد عظیمِ تبیین و روشنگری است”.وی قوام و اساس هیئت را مقوله جهاد خواندند و افزودند: هر تلاش خوب و بجایی، جهاد نیست. جهاد یعنی تلاش برای هدف‌گیری دشمن، و در هر زمان باید عرصه جهاد را به درستی تشخیص داد. به عنوان نمونه خدمت اجتماعی به مردم در شرایطی که دشمن با ایجاد فشار اقتصادی سعی در قرار دادن آنها در مقابل نظام اسلامی دارد، جهادی ارزشمند است.

وی در ادامه با اشاره به تحرک وسیع” دشمنان ملت ایران” برای وارونه‌سازی افکار و تخریب ایمان و باورهای مردم بوسیله انبوه رسانه‌ها و با استفاده از هزاران متخصص هنر و رسانه و پشتیبانی‌های هنگفت مالی و امنیتی، مهمترین عرصه جهاد را عرصه «تبیین و روشنگری» دانستند و تأکید کردند: در مقابل این حرکت شیطانی، هیئت‌ها باید از خود سؤال کنند که در جنگ بی‌امان جبهه حق و باطل، و تقابل روایت دروغ و حقیقت در کجا قرار دارند و چگونه آرمانها و مبانی اصلی انقلاب را گسترش می‌دهند. نوآوری نباید به هنجارشکنی و تغییر هویت مداحی منجر شود و اجرای مداح را به سمت اموری که مداحی نیست بلغزاند؛ چرا که مداحی، موسیقیِ پاپ نیست.

وی با اشاره به نقش‌آفرینی و امتحان‌های خوب مداحان در دوران دفاع مقدس و همچنین در فتنه ۸۸ گفتند: مداحان به معنی واقعی کلمه مجاهدپروری و شهیدپروری کردند و در جنگ رسانه‌ای و فرهنگی میان جمهوری اسلامی و دشمن، صدای رسای مداحان انقلابی کارساز بود و امروز نیز این صدای رسا همچنان باید در مقابله با جبهه گسترده دشمن کارساز باشد.

مراقب باشید، جذب جوانان به هر قیمتی نباشد و اینگونه نشود که برای جذب جوان، از برخی آهنگ‌ها و نواهای نامناسب استفاده شود. برخی مواقع یک حرف سست و یا یک بیان نارسا و غلط، دستاویز زیر سؤال بردن اسلام و تشیع و حمله به علمای بزرگ و معارف دینی می شود، بنابراین استفاده از مطالب مستند و مقتن حتماً در برنامه کاری مداحان باشد.از سایت جماران

اینرا هم بخوانید

ادعای دولت رئیسی: تاکنون ۲.۵ میلیون “فرصت شغلی” ایجاد کرده ایم!

*محمد چکشیان، معاون وزیر کار رژیم اخیرا درباره افزایش آمار اشتغال در کشور مدعی شده …