خلاصه ای از اخبار کارگری

فروردین ماه ۱۳۹۸

شهلا خباززاده

 

۴ فروردین

یک هفته است که کارگران  خدماتی شهرداری کوت عبدالله در اعتراض به عدم پرداخت مطالباتشان در اعتصاب بسر میبرند و از جمع آوری زباله ها خود داری می کنند.

——–

حدود ۱۵۰ نفر از کارگران پیمانکاری «پروژه قطار شهری اهواز» در اعتراض به اخراج ۶ نفر از همکاران خود و دریافت نکردن دستمزد و عیدی یک سال گذشته خود مقابل ورودی کارگاه تجمع کردند.

 

۱۷ فروردین

جمعی از کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک دست به تجمع اعتراضی زدند.  کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک این تجمع اعتراضی را مقابل فرمانداری تبریز برگزار کردند. کارگران شرکت خانه‌سازی ایرداک در اعتراض به اخراج ۷۰ تن از کارگران این کارخانه این تجمع را برپا کردند.

 

۱۸  فروردین

کارگران پیمانکاری پروژه قطار شهری اهواز در اعتراض به عدم دریافت معوقات مزدی، برای دومین روز پیاپی تجمع کردند. این کارگران که تعدادشان حدود 200 نفر می باشند، با تجمع مقابل کارگاه محل کار خود واقع در خیابان فرودگاه  شهر اهواز، اعتراض خود را به ادامه مشکلات خود در سال جدید نشان دادند.

 

۱۹ فروردین

شماری از کارکنان بازنشسته بخش‌های مختلف اداری مجتمع نیشکر هفت‌تپه با اجتماع مقابل مدیریت این مجتمع، خواستار دریافت مطالبات سنواتی خود شدند. از قرار معلوم این کارکنان بازنشسته که شمارشان به حدود ۷۰ نفر می‌رسد، در سال ۹۶ به مرور بازنشسته شده‌اند و بعد از گذشت حدود دو سال هنوز نتوانسته‌اند مطالبات عقب افتاده سنواتی خود را دریافت کنند.

———

گلرخ ابراهیمی ایرایی آزاد شد

گلرخ ابراهیمی ایرایی دقایقی پیش با پایان دوران محکومیت از بابت پرونده اول خود و تودیع قرار کفالت ۶۰ میلیون تومانی از بابت پرونده دیگری که در دوران حبس علیه وی مفتوح شده است آزاد شد.

 

۲۴ فروردین

شماری از کارگران تراورس لرستان در اعتراض به معوقات مزدی و بیمه ای خود، در مقابل ساختمان اداره کل راه آهن لرستان تجمع کردند.

 

۲۵ فروردین

شماری از کارگران راه آهن (شرکت تراورس) لرستان در تجمعاتی اعتراضی خواستار رسیدگی به مطالبات صنفی خود شدند.

——–

در تجمع اعتراضی تعدادی از کامیون‌داران شهرستان دماوند در بلوار ۶۰ متری بعثت گیلاوند به علت کم شدن میزان سهمیه سوخت گازوئیل، که دیروز برگزار شد، یکی از کامیون داران به نمایندگی از معترضین گفت: “متاسفانه روال سوخت‌رسانی به ماشین‌های سنگین کاهش پیدا کرده است.”

 

۲۶ فروردین

حدود ۴۰۰ نفر از کارگران شرکت نکا چوب شهرستان میاندرود در اعتراض به اتمام قراردادشان در پایان ماه جاری و عدم تمدید دوباره  از ابتدای اردیبهشت ماه اعتراض کردند. با توجه به بیکاری بیش از 600 نفر از کارگران این شرکت، عدم تمدید قرار داد می تواند شوک بزرگی برای کارگران باشد.

 

۲۷ فروردین 

تعدادی از جایگاه‌داران سوخت عصر روز ۲۶ و صبح امروز ۲۷ فروردین در اعتراض به پرداخت نشدن کارمزد سال 97 و اجرا نشدن وعده پرداخت حق‌العمل در وزارت نفت تجمع کردند.

——–

تجمع اعتراضی کارگران کارخانه کاشی “کوثر ابرکوه” یزد که طی روزهای گذشته نسبت به اخراج و عدم پرداخت مطالباتشان مقابل کارخانه آغاز شده بود همچنان ادامه دارد.

کارگران که خواستار بازگشت به کار و پرداخت معوقات خود می باشند می گویند، کارفرمای این کارخانه به بهانه عدم نیاز و اوضاع بد اقتصادی، از تعداد تقریبی 150 کارگر، اسفندماه سال گذشته 20 نفر، از اوایل سالجاری تاکنون 40 نفر و به ‌احتمال ‌زیاد در مراحل بعدی مابقی افراد را اخراج خواهند کرد.

 

۲۸ فروردین 

حکم شلاق جعفر عظیم‌زاده لغو شد

محمدعلی جداری فروغی (وکیل جعفر عظیم‌زاده) در تماس با خبرنگار ایلنا، از لغو حکم شلاق جعفر عظیم‌زاده خبر داد.

او گفت: جعفر عظیم‌زاده در شعبه 1190 دادگاه کیفری 2 تهران به علت غیبت از مرخصی به 30 ضربه شلاق محکوم شده بود که پس از اعتراض، امروز در شعبه 14 دادگاه تجدیدنظر استان تهران، حکم شلاق لغو و به پرداخت 7 میلیون ریال جزای نقدی محکوم شد.

———

شماری از کارگران کارخانه “قند فسا” واقع در جنوب شرقی شیراز در اعتراض به پرداخت نشدن مطالبات مزدی (یک ماه معوقات مزدی اسفندماه به همراه عیدی و پاداش سال 97) خود دست از کار کشیده و تجمع کردند.

 

۳۱ فروردین

اعتصاب کارگران کارخانه نساجی یزد بافته به دلیل عدم پرداخت حقوقها.

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …