ترامپ از اقدامات هوادارانش در درگیری‌های مرگبار دفاع کرد

خودداری ترامپ از محکوم کردن خشونت هواداران خود در پورتلند

ناآرامی‌ها و تقابل خشونت‌آمیز هواداران و مخالفان ترامپ در پورتلند ادامه دارد. ترامپ چپ‌ها را مسئول ناآرامی‌ها می‌داند. او حتی حاضر به محکوم کردن حمله مسلحانه یکی از هواداران خود نشد. دو نفر در پی این حمله کشته شده‌اند.

دونالد ترامپ تصمیم دارد به کنوشا سفر کند. این در حالی است که این شهر پس از شلیک یک مأمور پلیس به فرد سیاهپوستی شاهد اعتراضات گسترده‌ای بوده است. به‌رغم آنکه شهردار شهر کنوشا رسما خواستار لغو سفر ترامپ به این شهر شده، رئیس جمهوری آمریکا اعلام کرده است که به این شهر سفر می‌کند.

ترامپ پیش از سفر به کنوشا در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه ۳۱ اوت (۱۰ شهریور) حتی از اقدام جوان ۱۷ ساله‌ای که باعث کشته شدن دو نفر از معترضان شده بود، دفاع کرده است.

سرویس خبری شبکه اول تلویزیون آلمان با انتشار گزارشی به رویدادهای اخیر پورتلند پرداخته است. در این گزارش به تیراندازی جوان ۱۷ ساله‌ای به نام کایل آر. اشاره شده است. در پی حمله او به معترضان دو نفر کشته و شماری زخمی شده بودند.

یک رویداد و دو تفسیر

گفته می‌شود که این جوان ۱۷ ساله که از هواداران دونالد ترامپ به شمار می‌آید، در شهر کنوشا ابتدا بر روی معترضان آتش گشوده و باعث مرگ یک نفر شده است.

پس از آن، مهاجم به زمین افتاده است. معترضان تلاش کرده بودند سلاح را از دست او خارج  کنند. او پس از بلند شدن بار دیگر به سوی معترضان شلیک کرده و فرد دومی را از پای در آورده است.

روایت دوم را دونالد ترامپ و شبکه خبری “فاکس‌نیوز” ارائه کرده‌اند. ترامپ در کنفرانس مطبوعاتی خود مدعی شده است که اقدام این جوان، دفاع از خود بوده است. او حتی گفته است که معترضان قصد کشتن او را داشته‌اند و او چاره‌ای جز دفاع از خود نداشته است.

ترامپ گفت: «ما همگی ویدیوهای این صحنه را دیده‌ایم. به گمان من این جوان تلاش داشته از دست آن‌ها فرار کند.» رئیس جمهوری آمریکا افزود: «پس از آن این فرد زمین می‌خورد و آن‌ها با شدت تمام به او حمله می‌کنند».

گفته می‌شود که این فرد یکی از اعضای “گروه دفاع شهروندان سفیدپوست” است. در واکنش به اتهام قتل دو نفر، وکیل مدافع او نیز همچون دونالد ترامپ، اقدام او را دفاع از خود ارزیابی کرده است.

تاکر کارلسون، مجری شبکه خبری “فاکس‌نیوز” حتی از عملکرد این فرد دفاع کرده و آن را اقدامی صحیح خوانده است. باید یادآور شد که این شبکه خبری رویکردی مثبت نسبت به ترامپ و دولت او دارد.

سفر به کنوشا

اعتراضات در پورتلند از زمانی شدت گرفت که یک مامور پلیس با شلیک چند گلوله از پشت به فرد سیاهپوستی به نام جیکوب بلیک، باعث مجروح شدن شدید او شده بود.

پس از آن، اعتراضات گسترده علیه خشونت پلیس در پورتلند، بزرگترین شهر ایالت اورگن و سایر شهرهای آمریکا به راه افتاد.

در چنین شرایطی، دونالد ترامپ اعلام کرده است که به کنوشا سفر خواهد کرد. قرار نیست که رئيس جمهوری آمریکا در جریان سفر خود با خانواده جیکوب بلیک نیز دیداری داشته باشد.

نظم و قانون

سایت “اشپیگل‌آنلاین” نیز با انتشار دو گزارش مبسوط به رویدادهای اخیر در پورتلند و ناآرامی‌های کنوشا پرداخته است. در این گزارش‌ها به کاهش محبوبیت ترامپ در قیاس با رقیب انتخاباتی او از حزب دموکرات، جو بایدن، اشاره شده است.

گفته می‌شود که به علت شیوع کرونا و افزایش شدید بیکاری در آمریکا، دونالد ترامپ و تیم انتخاباتی او تصمیم دارند از ناآرامی‌ها و اعتراضات کنونی به سود خود بهره‌برداری کنند.

دونالد ترامپ در سخنرانی‌های اخیر خود و از جمله در پست‌های توییتری خود بارها در ارتباط با ناآرامی‌ها و اعتراضات اخیر، انگشت اتهام را متوجه دموکرات‌ها و فرمانداران دموکرات ایالت‌های مختلف کرده است.

رامپ مدعی شده است که موج جدید اعتراضات از سوی دموکرات‌ها، چپ‌ها و گروه‌های ضدفاشیست به راه افتاده است.

ترامپ خود را رئيس جمهوری معرفی کرده است که در راستای “استقرار نظم و قانون” عمل می‌کند. او مدعی شده است که جو بایدن تصمیم دارد در صورت پیروزی در انتخابات سوم نوامبر بودجه پلیس را کاهش دهد.

این در حالی است که جو بایدن نیز در سخنرانی انتخاباتی خود در روز ۳۱ اوت در پنسیلوانیا، بروز خشونت و ناآرامی را از جمله به علت عملکرد ضعیف ترامپ دانسته و گفته است که سیاست‌های ترامپ عملا به ترویج خشونت و ناآرامی در آمریکا دامن می‌زند.دویچه وله

اینرا هم بخوانید

محکومیت نوروز رخداد، کارگر ساختمانی و فعال مجازی به ۳۷ ماه و ۱۸ روز حبس

هرانا:شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دهدشت، در استان کهگیلویه و بویراحمد، نوروز رخداد، کارگر ساختمانی …