خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۱۳:فراخوان شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت: اعتصاب در روزهای اعلام شده

شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت طی بیانیه ای کارگران شاغل در تمامی مراکز نفتی را به پیوستن به روزهای اعتراضی اعلام شده از سوی کارگران رسمی نفت ، پتروپالایشها و سه روز اعتراض سراسری اعلام شده برای روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر فراخوانده است. این فراخوانها و اعتراضات حرکتی علیه اعدامها و در ادامه خیزش سراسری علیه حکومت جنایتکار اسلامی است. در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:”همکاران رسمی نفت برای ۲۶ آذر فراخوان به تجمعات بزرگ سراسری داده اند. همچنین همکاران در پتروپالایش ها برای سوم و چهارم و پنجم دیماه فراخوان به اعتصاب داده اند. از سوی دیگر از سوی شماری از دانشگاهها و جوانان انقلابی محلات و دانش آموزان برای روزهای ۲۸ تا ۳۰ آذر فراخوان به اعتصابات و تظاهراتها و راهپیمایی های اعتراضی داده شده است. شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت تمام کارگران نفت، رسمی و پیمانی و ارکان ثالثی و قرارداد معین در تمامی بخش ها و مراکز نفتی از جمله در پترو پالایش ها، پالایشگاهها، پتروشیمی ها، حفاری ها و بخش های حمل و نقل و سوخت را به پیوستن وسیع به این فراخوانها  فرا میخواند.  پیوستن به این اعتراضات  یک قدم مهم برای به میدان آمدن هرچه بیشتر کارگران در تمامی مراکز نفتی و تدارک برای اعتصابات سراسری در بخش های مختلف صنعت نفت است.”.

در این بیانیه شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت همچنین بر تشکیل صندوقهای اعتصاب به عنوان اقدامی برای کاستن نگرانی کارگران برای رفتن به سوی اعتصابات سراسری و متحد کردن صف اعتراض خود تاکید نموده است. این شورا در بیانیه قبلی خود تحت عنوان” علیه اعدامها و در محکومیت قتل مجید رضا رهنورد و محسن شکاری اعتصاب کنیم.”  نوشت:”تاکید ما بر پاسخ فوری علیه سرکوب و اعدام  توسط دستگاه قضاییه جنایتکار است و این پاسخ چیزی جز اعتصاب ما کارگران نفت و بستن شیرهای نفت نیست.”

اعدامها و تشدید سرکوبگریها جامعه را بشدت خشمگین و ملتهب کرده است. مردم با بیانیه های اتحاد و همبستگی خود، با فراخوانهایشان به اعتراضات سراسری و اعتصابات سراسری به مقابله با اعدام ها برخاسته اند. انقلاب با قدرت به جلو میرود. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۵ دسامبر ۲۰۲۲

اینرا هم بخوانید

تخریب شالیزارهای بهائیان در روستای احمدآباد مازندران توسط ماموران جمهوری اسلامی

بر پایه ویدیوهایی که جامعه جهانی بهائی در صفحه «ایکس» منتشر کرده، گروهی از ماموران …