خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۵۳:اعتراضات و شعاردهی در صد و دهمین روز انقلاب

– بنا بر گزارش منتشر شده از سوی شورای سازماندهی اعتراضات کارگران پیمانی نفت، امروز چهارده دی کارگران پیمانی پتروشیمی چوار (الفین ایلام) در اعتراض به سطح نازل حقوقها و قراردادهای موقت کاری در محوطه  پتروشیمی و سپس در فرمانداری و اداره کار چوار تجمع کردند. بنا بر خبر مطالبه اصلی این کارگران که فقط پایه حقوق را بدون هیچگونه مزایایی دریافت میکنند تبدیل وضعیت و قرارداد مستقیم با مجتمع است. اعتراضات در نفت گسترده است. در همین مدت شاهد اعتراضات کارگران ارکان ثالث و کارگران رسمی نفت بوده ایم . این اعتراضات نشانگر بستر مناسب برای رفتن بسوی اعتصابات سراسری در نفت است. حزب کمونیست کارگری کارگران نفت و همه کارگران در سطح جامعه را به اعتصابات سراسری فرا میخواند.

– بنا به یک گزارش دیگر امروز  خانواده و عده‌ای از مردم  بر مزار علیرضا خوشکار بیاتی از جانباختگان انقلاب جمع شده و با شعار “قسم به خون یاران، ایستاده‌ایم تا پایان” یاد وی را گرامی داشتند. علیرضا خوشکار بیاتی در  روز ۱۶ آذر در بلوار  مرزداران در تهران با شلیک مستقیم گلوله سرکوبگران جمهوری اسلامی به قتل رسید. یادمان  جانباختگان به محل اعتراضات مردمی علیه جمهوری اسلامی تبدیل شده است. در همین راستا فردا پانزدهم دی ماه  مراسم یادمان چهلمین روز قتل حامد سلحشور جوان بیست و پنج ساله ای است که در نهم آذر ماه زیر شکنجه جنایتکاران جمهوری اسلامی جانباخت. در همین روز در جلفا نیز در چهلمین روز قتل عرشیا امامقلی زاده(۱۶ساله) مراسم یادمان خواهد بود.

-در طول انقلاب جاری دهها هزار نفر از مردم معترض توسط سرکوبگران جمهوری اسلامی بازداشت و زندانی شده اند. یکی از آنها لیلا حسین زاده دانشجوی انسان شناسی دانشگاه تهران است. او علیرغم حکم عدم تحمل کیفر و وضعیت بد جسمانی، بیش از چهار ماه است که در زندان عادل‌آباد شیراز زندانی است و در اعتراض به فریب‌کاری پزشکی مسئولان قوه قضاییه، اقدام به اعتصاب دارویی کرده است. در همبستگی با لیلا حسین زاده طوماری از سوی دانشجویان دانشگاه‌های مختلف منتشر شده  است. در این طومار دانشجویان  اعتراض خود را به ادامه زندان لیلا حسین زاده و انکار بیماری صعبت العلاج وی و مرگ خاموش او اعلام کرده و خواستار آزادی فوری لیلا حسین زاده شده اند. هم اکنون کارزار  بزرگی برای آزادی دستگیر شدگان در جریان است. خبر مسرت بخش اینکه امروز ترانه علیدوستی سینماگر محبوب مردمی با قرار وثیقه یک میلیاردی از زندان اوین بیرون آمد. پرونده امنیتی ترانه علیدوستی باید فورا بسته شود.

– اعتراضات شبانه به شکلی از اعتراضات هر روزه مردمی در محلات مختلفی در تهران و شهرهای مختلف تبدیل شده است. امشب در باغستان کرج شعار زندانی سیاسی آزاد باید گردد، دانشجوی زندانی آزاد باید گردد وسیعا سرداده شد. همچنین در اکباتان تهران جوانان ضمن اعلام همبستگی با فراخوان اعتراض سراسری در هجدهم دیماه بر شعاردهی هر شب برای راس ساعت ۹ پانزدهم تا هفدهم دیماه فراخوان داده اند.  در همین روز به مناسبت چهلمین روز قتل مهران سماک و فراخوان سراسری به اعتراض در تمام شهرها مراسمی در مزار او در بندر انزلی برگزار میشود.  

همانطور که قبلا گزارش کردیم ۴۱ تشکل دانشجویی، دانش آموزان، مادران، پزشکان و کادر درمان، زنان و جوانان انقلابی برای اعتصاب عمومی و راهپیمایی شهری در ۱۸ دی ماه در سراسر کشور فراخوان داده اند. باید وسیعا به این فراخوان پیوست. برای همین روز به مناسبت سالگرد قتل بکتاش آبتین شاعر محبوب و معترض مردمی به تجمع در مزار او در امام‌زاده عبدالله در شهرری فراخوان داده شده است. بکتاش آبتین شاعر، فیلمساز و عضو کانون نویسندگان ایران بر اثر ابتلا به کرونا در زندان‌ اوین و تعلل عمدی مسئولان زندان در انتقال فوری وی به مراکز درمانی جان خود را از دست داد.

آخرین خبر مربوط به انعکاس جهانی انقلاب جاری است. امروز ۱۴ دی نشریه شارلی ابدو به مقامات جمهوری اسلامی نوشت:”۸ دسامبر سال گذشته ما رقابت‌های کاریکاتور رهبر جمهوری اسلامی ایران را به راه انداختیم. می‌خواستیم با تمسخر این مقام عالی‌رتبه مذهبی که به عصری دیگر تعلق دارد و انداختن او به زباله‌دان تاریخ، از مبارزه مردم ایران برای آزادی حمایت کنیم.”. زنده باد انقلاب زن، زندگی، آزادی!

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۴ دی ۱۴۰۱، ۴ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

اطلاعیه آیت‌الله احمد عابدینی درباره حکم اعدام توماج صالحی و اجبار بر حجاب

آیت‌الله احمد عابدینی با صدور یک اطلاعیه، از صدور حکم اعدام برای «توماج صالحی» و …