خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۷۹، شعاردهی های شبانه در گرامیداشت یاد محسن شکاری و تجمع اعتراضی  معلمان سقز

روز گذشته چهلمین روز قتل محسن شکاری و اعدام او بدست جلادان جمهوری اسلامی بود. در این روز مزار او را از ترس حضور وسیع مردم بشدت امنیتی کرده بودند و مانع تجمع شدند. اما مردم در محلات مختلفی در تهران با شعاردهی های شبانه یاد او را گرامی داشتند. از جمله در هفت حوض که محل سکونت او بوده شعاردهی وسیع بود و فریاد مرگ بر دیکتاتور بر فضای خیابانها طنین انداخته بود. نیروهای امنیتی و انتظامی نیز در میدان ۸۶ هفت حوض، نزدیک منزل محسن شکاری، برای مقابله با تجمع مردم هفت حوض مستقر بودند و بخاطر حجم زیاد گاز اشک آور که توسط سرکوبگران شلیک میشد مردمی که شعار میدادند دچار سرفه های شدید شده بودند.  اما شعاردهی ها مدتی ادامه یافت.

شب گذشته علاوه بر هفت حوض در محلات دیگر تهران از جمله تهرانسر، گیشا، تهرانپارس، شهرک باقری منطقه ۲۲، اکباتان مردم وسیعا از پنجره ها شعار میدادند: “مرگ بر دیکتاتور”،”مرگ بر خامنه‌ای”، “امسال میده کشته سپاه مرگ بر کل نظام”، “این همه سال جنایت مرگ بر این ولایت”، ” قسم به خون یاران ایستاده‌ایم تا پایان”.  

اکنون یک موضوع اعتراض و خشم مردم قطعی گاز و بحران سوخت است که دامنه اش گسترده تر شده است. در قم اکثر جایگاه‌های سوخت تعطیل شده و برای دریافت گاز صف‌های مقابل جایگاه‌های فعال طولانی است و از شب مردم صف بسته اند. وضعیت تربت جام همچنان اضطراری است و خبرها از درگذشت کودکان نوزاد و کهنسالان بخاطر سرمای شدید هوا گزارش میدهند.

در کنار اعتراضات خیابانی و شعاردهی های شبانه اعتراضات در بخش های مختلف جامعه جریان دارد. امروز ۲۸ دی برای دومین روز کشاورزان اصفهان با تاکید بر تامین حقابه از زاینده رود برای کشت پاییزه و احیای  دائمی و جاری سازی این رودخانه مقابل استانداری تجمع کردند. همچنین در روز ۲۶ دی  دویست نفر از معلمان سقز و زیویه در اعتراض به محروم شدن شماری از همکاران خود از رتبه بندی مشاغل در سالن آموزش و پرورش سقز دست به تجمع زدند. طرح رتبه بندی که چندرغازی به حقوقهای زیر خط فقر معلمان افزایش میدهد یکی از مطالبات اعتراضی معلمان بود و اکنون بصورت ناقض و نیم بند به اجرا گذاشته شده است. اما همین مزایای اندک بصورت گزینشی برای عدەای از معلمان منظور نشده است. در این تجمع معلمان معترض اعلام کردند که هیچ معلمی را نمیتوان از این حق محروم کرد.  در این تجمع چند نفر از معلمان سخنرانی کردند و مشکل حذف رتبه بندی و برنامه های بعدی اعتراضی خود برای پیگیری موضوع را  اعلام کردند. در این تجمع بر ضرورت ایجاد صندوق حمایتی از معلمانی که خدشه ای درحقوق و مزدشان وارد  شده تاکید کردند و یکصدا اعلام کردند که اگر این مشکل تا سوم بهمن ماه حل نشود در اولین اقدام اعتراضی خود ساعات اضافه تدریس را پس خواهند داد و در مراحل بعد در اشکالی چون تجمع، تحصن و … به اعتراض خود ادامه خواهند داد. راه مقابله با زورگویی های حکومت و حقوقهای زیر خط فقر و لایحه بودجه ای که تعرضی گسترده به زندگی و معیشت همه مردم است، ادامه انقلاب و اعتصابات سراسری است.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲۸ دی ۱۴۰۱، ۱۸ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

تلفن با ارز نیمایی وارد و با قیمت ارز در بازار آزاد به فروش میرسد.۷۰ هزار میلیارد تومان درآمد برای وارد کنندگان

بورس نیوز نوشت:از آنجا واردات تلفن همراه زیر ۳۰۰ دلار با ارز نیمایی وارد می …