خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۲۸۶،شعاردهی های شبانه، بحران سوخت، تاکید چهار تشکل کارگری بر حداقل دستمزد ۲۵ میلیون و یک خبر دیگر

امشب نیز شعاردهی های شبانه در محلات مختلف تهران  چون اکباتان، پونک، سعادت آباد، شهرک باقری، جنت آباد و شهرهای دیگر همچون کرج،  جریان داشت. در بوکان جوانان به خیابان آمدند و با روشن کردن آتش و فریاد شعارهایشان صدای اعتراض خود را بلند کردند. دراین اعتراضات مردم شعار میدادند:”مرگ بر جمهوری اعدامی!”، “مرگ بر دیکتاتور”، ” مهاباد، کردستان، چشم و چراغ ایران”، ” مرگ بر دیکتاتور”، “مرگ بر خامنه‌ای”، “مرگ بر حکومت بچه کش”، ”  نه شاه میخوایم نه وکالت مرگ براین ولایت”، ” نه شاه میخواهیم نه ملا لعنت به ایت الله”، “مرگ بر اصل ولایت فقیه”، “نه شاه میخواهیم نه روضه نه حرف مفت نه حوزه”، “زندانی سیاسی آزاد باید گردد”، “امسال سال خونه سید علی سرنگونه”، “مرگ بر خامنه ای لعنت بر خمینی”.

بحران سوخت به موضوع دیگری از اعتراضات مردم تبدیل شده است. از جمله امروز شاهد صف های طولانی قصر قند و جیرفت بخاطر کمبود سوخت و گاز بودیم که باعث اعتراض مردم شده بود.

چهار تشکل کارگری  بیانیه مشترکی در رابطه با حداقل مزد سال ۱۴۰۲ و  تحت عنوان“ مبارزه مرگ و زندگی برای افزایش مزد“  انتشار داده و در آن  اعلام کردند که حداقل دستمزد باید ۲۵ میلیون تومان باشد.  امضا کنندگان این بیانیه عبارتند از: سندیکای کارگران نیشکر هفت تپه، کمیته هماهنگی برای کمک به ایجاد تشکل های کارگری، بازنشستگان تامین اجتماعی خوزستان و گروه اتحاد بازنشستگان..در بخشی از این بیانیه چنین آمده است:” کارفرمایان و دولت سرمایه داری از هم اکنون برای کاهش شدید مزدها ی واقعی و قدرت خرید کارگران در سال ۱٤٠۲ نقشه کشیده اند. دولت برای سال آینده رقم ۲٠ درصد افزایش اسمی حقوق کارمندان و کارگران بخش دولتی را اعلام کرده است در حالی که طبق داده های رسمی مرکز آمار، شاخص قیمت کالاها و خدمات مصرفی در فاصلۀ آذر ۱۳٩٩ تا آذر ۱٤٠۱ از رقم ۲٧٧ به ٥٧٧ جهش پیدا کرده است که بیانگر ۱٠٨ درصد افزایش متوسط قیمت ها طی دو سال بوده است”. در ادامه این بیانیه میگوید:” با توجه به نرخ تورم کنونی و نرخ تورم قابل انتظار در سال آینده، حداقل دستمزد در سال ۱٤٠۲ در هیج رشته و هیچ بنگاه و مؤسسه ای نباید از ۲٥ میلیون تومان در ماه کمتر باشد.”

انقلاب ایران انعکاس جهانی مهمی داشته است. امروز دوم بهمن تعدادی از کامیونداران ایرانی و مالکان خودروهای باری و یدک‌ کش با راه‌اندازی کاروانی در خیابان‌های تورنتو ضمن اعلام حمایت خود از انقلاب مردم ایران خواهان قرار دادن سپاه پاسداران توسط دولت کانادا در فهرست گروه‌های تروریستی شدند.

نابود باد حکومت اسلامی!

حزب کمونیست کارگری ایران

۲ بهمن ۱۴۰۱، ۲۲ ژانویه ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

نیکای قهرمان، فراتر از زمان و مکان – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۲۰ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …