پرونده‌سازی برای «جوانان محلات ارومیه» توسط جمهوری اسلامی بشدت محکوم است

روز یکشنبه دوم بهمن کمیته پیگیری وضعیت بازداشت‌شدگان در کانال تلگرامی اش خبر از پرونده‌سازی برای ۱۶ نفر به اتهام فعالیت در تشکل «جوانان محلات ارومیه» توسط جمهوری اسلامی داده است.

این گزارش می گوید: تعدادی از دستگیرشدگان دانش‌آموز١٥  تا ١٨ ساله بوده و  ٨ نفر دیگر زن هستند. هم اکنون این ١٦ ‌نفر تحت پیگرد قضایی قرار داشته و برایشان پرونده تشکیل شده است. این افراد در هنگام بازجویی به دلیل فشارهای وارده ناچار به اعتراف علیه یکدیگر شده‎اند. به گفته منابع آگاه فشارها و آزار و اذیت دستگیرشدگان، از ضرب‎وشتم تا تهدید به تجاوز بوده است. طبق آخرین اخباراین دستگیرشدگان با قید وثیقه آزاد شده و در انتظار دادگاه هستند.اسامی برخی از این دستگیرشدگان بشرح زیر است:

سمانه فتحی دانش‌آموز ۱۵ ساله، حسین عاشوری دانش‌آموز ۱۸ ساله، محمدرضا سیف‌اله‌زاده، علی ابراهیمی دانش‌آموز ۱۸ ساله، هادی حسنلو، حسام ژیان دانش‌آموز ۱۷ ساله، علی تابع دانشجو ۲۰ ساله و پویا آذر همایون.

هرگونه پرونده سازی برعلیه دستگیرشدگان انقلاب بشدت محکوم است. اعتراض علیه حکومت و نه گفتن به سرکوب و دفاع از خواستهای برحق انقلاب زن زندگی آزادی، حق مسلم همه مردم است.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری مردم ارومیه و منطقه را به اعتراض بر علیه این دستگیری ها و برای آزادی همه دستگیرشدگان انقلاب فرا می خواند. انقلاب زن زندگی آزادی این قدرت را دارد و می تواند این خواست را به حکومت آدمکشان تحمیل کند. همه دستگیرشدگان باید فورا و بی قید و شرط آزاد شوند. احکام اعدام و زندان را باید بر سر حکومت خراب کرد.

نابود باد حکومت اعدام و زندان

زنده باد انقلاب زن زندگی آزادی

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

دوم بهمن ١٤٠١، برابر با ٢٢ ژانویه ٢٠٢٣

اینرا هم بخوانید

تجمعات معلمان در تهران و چندین شهر برگزار شد. بازداشت سه معلم در تهران. تصاویر

روز١٣ اردیبهشت طبق فراخوان قبلی معلمان در چندین شهر دست به تجمعات اعتراضی زدند در …