خیزش های مردمی: اطلاعیه شماره ۳۹۹:بازداشت تعدادی از معلمان در تهران، تظاهرات مردم در زاهدان و دو خبر دیگر

در آستانه اول مه حکومت در هراس از برگزاری اول ماه مه آنهم در دل اعتصابات گسترده کارگران نفت و گاز و فراخوانها به اعتصابات و اعتراضات سراسری، دستگیری ها را شدت داده و شماری از فعالین کارگری و معلمان را احضار کرده است. از جمله روز گذشته تعدادی از معلمان و فعالین اجتماعی که برای دیدار با خانواده محمد حبیبی معلم زندانی به منزل او رفته بودند، دستگیر شدند. اسامی شماری از دستگیر شدگان که به اوین منتقل شده اند عبارتند از: کامیار فکور، سروناز احمدی، عسل محمدی، هیراد پیربداقی، آنیشا اسدالهی، ریحانه انصاری‌نژاد، ژاله روحزاد، حسن ابراهیمی، حسن محمدی و نسرین بهمن پور.

بنا بر گزارشات، خدیجه پاک ضمیر همسر محمد حبیبی هم جزء بازداشت شدگان بود که شب گذشته آزاد شد. در جریان این بازداشتها سارا سیاهپور، اولدوز هاشمی، کبیری و پروین اسفندیاری بدلیل فشار فیزیکی و دچار شدن به وضعیت ناجور جسمانی به بیمارستان منتقل شدند. گفته میشود که پروین اسفندیاری مشکل قلبی داشته است.   اشاره کنیم که محمد حبیبی به فاصله کمتر از سه ماه پس از آزادی بار دیگر دستگیر شده و به زندان اوین منتقل گردید. بازداشت شدگان اخیر نیز بنا به گزارشها به زندان اوین منتقل شده اند.

علاوه بر این دستگیریها خبرها حاکی ازاحضار تعدادی از فعالین معلم و کارگران است. حزب کمونیست کارگری برآزادی فوری و بدون قید و شرط همه دستگیر شدگان  تاکید دارد. احضارها باید متوقف شود، محمد حبیبی و همه زندانیان سیاسی باید فورا آزد شوند. شعار “زندانی سیاسی آزاد باید گردد” باید یک شعار سراسری در اول مه روز جهانی کارگر باشد. با قدرت اعتراضات سراسری خود تمامی زندانیان سیاسی را آزاد میکنیم.

بنا بر گزارشات در آستانه اول مه  جمعی از زنان تهران و کرج در حمایت از روز جهانی کارگر و پیوند با جنبش زن زندگی آزادی و با در دست داشتن دست نوشته هایی که شعار زن زندگی آزادی در آنها برجستگی داشت به استقبال روز جهانی کارگر رفتند.

همچنین در ادامه فراخوان های گسترده به اعتراضات سراسری، کولبران مناطق کردنشین غرب کشور نیز طی بیانیه ای بر گرامیداشت اول مه تاکید کرده و اعلام کردند: “روز دوشنبه یازدهم اردیبهشت ماه مصادف با روز جهانی کارگر در محکومیت ظلم جمهوری اسلامی علیه این قشر جامعه به خیابان‌ها خواهیم آمد”.

بدین ترتیب کل جامعه با اعتصاب و اعتراضات گسترده خود به استقبال روز جهانی کارگر میرود .

بنا به یک گزارشات روز گذشته در ادامه جمعه های اعتراض و در ادامه انقلاب، مردم بار دیگر در زاهدان به خیابان آمدند و علیه حکومت شعار دادند. مردم شعار میدادند: “بسیجی سپاهی داعش ما شمایی”، “خامنه‌ای حیا کن، مملکتو رها کن”، “آزادی، آزادی، آزادی”، “مرگ بر خامنه ای”، “مرگ بر دیکتاتور”، و “زن، زندگی، آزادی”.

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ اردیبهشت  ۱۴۰۲،  ۲۶ آوریل ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

زنده باد اول ماه مه روز جهانی کارگر!زنده باد زن زندگی آزادی!

اول مه (مصادف با ۱۲ اردیبهشت)، روز جهانی کارگر در شرایطی فرا میرسد که حکومت …