دادستان کل حکومت: هر هفته ۱۶ تا ۲۰ هزار کانال تلگرام فیلتر می‌شود و کافی نیست

محمدجعفر منتظری دادستان کل حکومت به خبرگزاری فارس وابسته به سپاه گفته است: هر هفته چیزی حدود ۱۶ تا ۲۰ هزار کانال تلگرام فیلتر می‌شود، اما این تعداد فیلترینگ هنوز کافی نیست و باید شبکه ملی به وجود بیاید.ویدر برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه دو سیما گفته است:: ما امکان آن را که از مردم فضای مجازی را بگیریم نداریم و این مسئله خواست مسئولان هم نیست اما باید آن را ساماندهی کنیم و نباید فضای مجازی را رها کنیم.

دولت دو سال پیش بخشنامه‌ای را به دستگاه‌های مختلف ابلاغ کرده و در آن استفاده از پیام‌رسان تلگرام را ممنوع اعلام کرده که متأسفانه این بخشنامه مغفول مانده است. وقتی سرور تلگرام در خارج از کشور است و هیچ نظارتی بر آن نداریم چرا باید اطلاعات خودمان را در آن قرار دهیم.

: بر اساس مصوبات کارگروه تعیین مصادیق مجرمانه در هر هفته 16 تا 20 هزار کانال تلگرام را فیلتر می کنیم اما این کافی نیست و باید شبکه ملی به‌وجود آید.شورای عالی فضای مجازی در صدد ایجاد شبکه ملی است که البته طرحی زمان‌بر است و لازم است در اجرای آن تسریع کنیم.

وی با اشاره به استفاده غیر مجاز از فضای مجازی در انتخابات گذشته گفت: ما در حال رصد فضای مجازی هستیم و اگر افرادی بخواهند با استفاده از فضای مجازی افراد را تخریب کنند با آنها برخورد قضایی خواهیم کرد.

 

 

 

.

 

 

اینرا هم بخوانید

کانون فیلمسازان مستقل حکم محمد رسول‌اف را محکوم کرد

در بیانیه‌ای که روز ۱۹ اردیبهشت در کانال تلگرام کانون فیلمسازان مستقل منتشر شد، آمده …