پیام نوروزی حمید تقوائی: فرا رسیدن سال نو را به همه مردم ایران تبریک میگویم.

سال گذشته برای ما مردم سال گسترش اعتراضات و سال مقاومت و مبارزه و پیشروی در جهت تحقق خواستها واهداف انسانیمان بود. سال گسترش اعتصابات کارگری، سال اتحاد کارگر و معلم، سال اعتراضات زنان برای برخورداری از ابتدائی ترین حقوق انسانیشان و سال مبارزه جوانان برای رسیدن به یک جامعه مدرن وشاد و انسانی.

در تمام طول سال گذشته جامعه، همه بخشهای مردم، درهر عرصه در حال حرکت واعتراض بود و ازاین نقطه نظرمیتوان گفت سال گذشته یک سال ویژه بود. البته مبارزه و اعتراض برای جامعه ایران امرتازه ای نیست. از زمانی که جمهوری اسلامی روی کار آمده این اعتراضات و اعتصابات و ومقاومتها ادامه داشته است ولی سال گذشته  جامعه یک گام بزرگ در جهت تعرض به جمهوری اسلامی بجلو برداشت و این تجربه نویدبخش آنست و این چشم انداز را در مقابل ما قرار میدهد که در سال جدید اعتراضات هر چه بیشتر گسترش پیدا کند، صفوف مان متحد تر و همبسته تر بشود، خواستهایمان صریح تر و شفاف تر و روشن تر مطرح بشود، و بتوانیم با مبارزاتمان جمهوری اسلامی را از هر جنبه تحت فشار قرار بدهیم و به عقب نشینی وادار کنیم.

نوروز موسم شکوفائی و سرزندگی و زایش و رویش است یعنی آنچه تماما در نقطه مقابل جمهوری اسلامی قرار دارد. در نقطه مقابل حکومت و نظامی که انجماد و تحجروعقبماندگی و مرگ و ماتم وعزا را نمایندگی  میکند. بخاطر این تناقض و این اختلاف پایه ای و صد و هشتاد درجه ای است که مردم این  حکومت را تحمل نمیکنند، در هر عرصه ای وبه هر شکلی که میتوانند اعتراض میکنند و در برابر این حکومت می ایستند.

امیدوارم سال نو سال پیشرویهای بیشتر برای مردم ایران باشد. سالی که مبارزاتمان به پیروزی برسد، و بتوانیم از شر جمهوری اسلامی رها شویم و به آزادی و رفاه و برابری برسیم.

یک بار دیگر سال نو را به همه شما مردم عزیز ایران تبریک میگویم.

حمید تقوائی

٢٧ اسفندماه ١٣٩٥

اینرا هم بخوانید

ضرغام اسدی: در مورد حمله پهبادی و موشکی جمهوری اسلامی به اسرائیل