داود رفاهی: دست مرتجعین اسلامی از سر جوانان کوتاه

دولت اتریش روز جمعه ۹ ژوئن اعلام کرد که برای مقابله با گسترش اسلام سیاسی، هفت مسجد را در این کشور تعطیل و حدود ۶۰ امام جماعت را که از سوی ترکیه تأمین مالی می‌شوند، از این کشور اخراج می‌کند.

دولت اتریش که از اتئلاف محافظه‌کاران و راست‌‌گرایان تشکیل شده این اقدامات را “صرفاً شروعی” برای اجرای قانونی نامیده است که سال ۲۰۱۵ به تصویب رسیده است. این قانون کمک‌های مالی خارجی به گروه‌های مذهبی را ممنوع می‌کند و از گروه‌های اسلامی می‌خواهد که با اصلاح نگرش خود درباره کشور اتریش و جامعه آن، رویکرد مثبتی را در پیش بگیرند. مساجد و امامان جماعت جز تبلیغ تبعیض، نفرت پراکنی، تبلیغ بر علیه زنان، تبلیغ بر علیه بیخدایان و یا بقول خودشان کفار و تبلیغ بر علیه پیروان مذاهب دیگر و آماده کردن جوانان به اقدام وحشیانه عملیات انتحاری کار دیگری نمیکنند.

دولتهای اروپایی در سالهای گذشته با مطرح کردن “نسبیت فرهنگی” و حمایت از این آخوند‌ها و مساجد، باعث تقویت و گسترش نفوذ اسلام سیاسی شدند. ولی اکنون بنظر می‌رسد که با گسترش اعتراضات در ایران و مقابله مردم با اسلام گرایان در کشور‌های اسلام زده دیگر، برخی دولتها نیز به این نتیجه رسیده ا‌ند که وقت محدود کردن حمایت از جریانات اسلامی فرا رسیده و بهتر است که یک مقدار به افکار عمومی مردم هم توجه بکنند. همین چند روز پیش بود که در تونس جوانان با روزه خواری علنی در خیابان‌ها خواهان رفع محدودیت برای خوردن و اشامیدن در ماه رمضان شدند .

بهررو دوره کنونی دوره افول جریانات اسلامی است و نیروها و دولتهایی که خودرا با این روند هماهنگ کنند مردم را با خود خواهند داشت. بشرطی که همچون جریانات دست راستی در غرب ضدیت با اسلام را با ضدیت با مردم کشورهای اسلام زده یکی نگیرند.

نترناسیونال 768

اینرا هم بخوانید

زندگی ای که هر روزش فاجعه ای است

عزیز ساران عضو شورای شهرستان زابل در گفتگو با ایلنا گوشه ای از وضعیت فاجعه …