درگیری شدید پس از اعلام آتش‌بس دائمی در قامشلی سوریه

به گفته منابع «العربیه» اندک ساعاتی پس از اعلام آتش‌بس دائمی، شامگاه یکشنبه 25 آوریل 2021 درگیری‌های شدیدی در داخل شهرک‌های «طی» و «حلکو» شهر قامشلی، درحومه استان الحسکه سوریه به وقوع پیوست.

بنا به گزارش دیدبان حقوق بشر سوریه، صدای تیراندازی‌های پراکنده در بخش‌های جنوبی از دو شهرک حلکو و طی در شهر قامشلی همچنان ادامه دارد.

به گفته دیدبان حقوق بشر سوریه در این درگیری‌ها عناصر «دفاع ملی» وابسته به رژیم سوریه با دو گلوله آر پی جی، مدرسه‌ای را در شهرک حلکو در نزدیکی راه‌‌آهن هدف قرار دادند که تاکنون اطلاعاتی درباره تلفات جانی وارده منتشر نشده است.

آتش‌بس دائمی مشروط

شایان ذکر است که دیدبان حقوق بشر سوریه پیش‌تر یکشنبه اعلام کرده بود که هر کدام از «آسایش» بازوی امنیتی نیروهای سوریه دمکراتیک و «دفاع ملی» وابسته به رژیم سوریه با میانجی‌گری نیروهای روسیه و نیروهای سوریه دمکراتیک به آتش‌بس دائمی مشروط به پایبندی «دفاع ملی» بدون هر نقضی علیه این آتش‌بس، دست یافته بودند.

از سویی نیروهای امنیت داخلی «آسایش» از اهالی شهرک «طی» که به دنبال وقوع درگیری‌ها در شهرک‌های مسکونی از منازل‌شان خارج شده بودند، خواستند تا به خانه‌هایشانبازگردند و برای بازگشت امن و حصول اطمینان از ایمنی دارایی‌ها‌یشان از روز دوشنبه 26 آوریل به پست‌های امنیتی مراجعه کنند.

شایان ذکر است که شهرک حلکو پیش‌تر صحنه درگیری‌های میان عناصر«آسایش» و عناصر «دفاع ملی» وابسته به رژیم سوریه بود. همزمان با درگیری‌های میان نیروهای آسایش و دفاع ملی بالگردهای متعلق به رژیم سوریه در این منطقه به پرواز درآمدند.

نیروهای رژیم سوریه بر شهرک حلکو از سمت فرودگاه کنترل دارند در حالی که عناصر آسایش کنترل بخش دیگر این شهرک را در دست دارند.العربیه

اینرا هم بخوانید

پارلمان کانادا طرح قرار دادن سپاه در فهرست گروه‌های تروریستی را تصویب کرد

مجلس عوام کانادا روز چهارشنبه ۱۹ اردیبهشت با اتفاق آرا طرح قرار دادن سپاه پاسداران …