در باره مجادلات پیرامون سندیکای کارگران شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه

راستش من نمی دانم که چقدر این ادعا صحت دارد که آقایان سعید ترابیان و حسن میرزایی اعضای سابق هیئت مدیره سندیکای کارگران شرکت واحد عوامل وزارت کار جمهوری هستند و نمی دانم که جمهوری اسلامی که هر بار با تهدید و زورگویی اصلی ترین مانع  تشکیل مجمع عمومی کارگران سندیکای بوده از کی طرفدار تشکیل این مجمع شده است ولی خوب می دانم که اگر اینچنین هم باشد از قضا باید از تشکیل مجمع عمومی سندیکای واحد استقبال کرد.

اگر جمهوری اسلامی قصد تشکیل سندیکای دولتی را دارد راهش این است که به مجمع عمومی کارگران رجوع کرد و یک تو دهنی محکم به جمهوری اسلامی زد. اگر آقایان ترابیان و میرزایی فکر می کنند آنها نمایندگان واقعی کارگران هستند باید سر وقت خود کارگران رفت و نظرشان را پرسید که مجمع عمومی واقعا چه کسانی را نماینده واقعی خود می داند.

اگر جمهوری اسلامی با کارت تشکیل مجمع عمومی کارگران می خواهد  مبادرت به ایجاد  یک سندیکای دولتی کند از قضا باید این مسئله را به ضد خودش تبدیل کرد. رهبری کنونی سندیکای واحد باید بگوید ما مجمع عمومی خودمان را تشکیل می دهیم و شما هم مانع تراشی نکنید و ما خود راسا به مسائل رسیدگی خواهیم کرد و هئیت مدیره جدید را نیز در این مجمع انتخاب خواهیم کرد.

 هشدار دادن دردی را دوا نمی کند. هوشیاری فعالین و تشکل های واقعی کارگری وقتی می تواند موثر باشد که با اتخاذ راهکارهای مناسب برای خنثی کردن دسیسه های جمهوری اسلامی توام باشد. فراخوان به تشکیل مجمع عمومی و بسیج نیرو برای این کار مناسبترین راهکار است.

در ویدئویی دیدم که آقای عطا باباخانی  بازرس سندیکای واحد دارد به همکارانش در شرکت اتوبوسرانی واحد گزارش می دهد. می خواهم به ایشان بگویم که لطفا بیا و این گزارش را در مجمع عمومی ارائه کن تا اگر سئوالی هم از جانب کارگران بود بتوانید پاسخگو باشید.

اینرا هم بخوانید

اعدام ابزار سرکوب جامعه و جنگ با فقرا! گفتگو با حسن صالحی سخنگوی کمیته بین المللی علیه اعدام

انترناسیونال: مدتی پیش شماری از زندانیان قزلحصار نامه ای منتشر کردند و اعلام کردند روزهای سه …