در جریان بازدید مقامات قضایی رژیم از اوین، زنان زندانی شعارهای ضد حکومتی و اعتراضی سر دادند

نرگس محمدی، خبر داده است که در جریان بازدید روز ششم دی ‌قضات دادگاه انقلاب و مقامات قضایی جمهوری اسلامی از زندان اوین، شماری از زنان زندانی شعارهای ضد حکومتی و اعتراضی سر دادند. وی در اینستاگرام نوشت:
این قضات همان‌هایی هستند که در دادگاه‌های چند دقیقه‌ای و غیر‌علنی انسانها را به مرگ و زندان محکوم می‌کنند. نیروهای امنیتی اصرار داشتند که شما فقط می‌توانید راجع به پرونده‌های خودتان درخواست ارائه دهید و آنان اصرار داشتند که برای این به اینجا آماده‌ایم که اعلام کنیم قوه قضائیه باید ماشین مرگ را متوقف کند.”
.
خواسته زندانیان روشن بود و روش‌شان همان مقاومت و ایستادگی در مقابل سرکوب، چه در خیابان و چه در زندان بود.
حضور زنان در راهروی کارکنان و حضور تعدادی در پشت در راهرو حامل یک پیام بود. “روزی پاسخگوی جنایات ضد بشری خواهید شد. هر جا و هر زمان در میان مردم حاضر شوید باید پاسخ بدهید که چرا کشتید؟ چرا اعدام کردید؟ چرا شکنجه و زندان کردید؟”
سپس زنان زندانی با فزونی نیروی گارد در محاصره‌ی تنگ افتادند و با هل دادن نیروهای امنیتی و ماموران زندان به عقب رانده شدند. به زمین پرت شدند و حدود دو متر از جلوی درهای اتاق‌ها عقب رانده شدند و درست همین لحظه مقامات بلندپایه قضائی ج‌ا و قضات صادرکننده احکام اعدام و زندان، با عجله و شتابان با شعار “بی‌شرف بی‌شرف” “قاتل برو گم‌شو” و “زن، زندگی، آزادی” از بند زنان بیرون رفتند و درها پشت‌سر هم کوبیده و قفل شد.
این لحظه، لحظه‌ی رویای نشاندن جنایت‌کاران پشت میز محاکمه و پاسخگویی به مردم را به تصویر می‌کشد. لحظه‌ای از اراده‌ی قدرتمند مردم و شکست دیوار استبداد.
.
متن کامل را در اسلاید ها بخوانید.
#زندان_اوین #زن_زندگی_آزادی #جنبش_دادخواهی

https://www.instagram.com/p/C1eGBvju2nd/?utm_source=ig_embed&ig_rid=c8743ed0-f180-4391-ae92-917e1e6d979

اینرا هم بخوانید

قطع قرارداد کارگران برخی مراکز درمانی و بیمارستانی با شرکت‌ بیمه‌گر

کارگران راه‌آهن از قطع قرارداد برخی مراکز درمانی و بیمارستانی با شرکت‌ بیمه‌گر طرف قرارداد …