اعتصاب متحدانه  کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز  ادامه دارد

امروز شنبه نهم دیماه در هشتمین روز اعتراضات قدرتمند کارگران گروه ملی فولاد ایران در اهواز تمام بخش های این مجتمع سه هزار نفره همچنان در اعتصاب بسر میبرند. کارگران با مسدود کردن تمامی درهای ورود و خروج شرکت تجمع و راهپیمایی کرده و بر بازگشت به کار همکاران تعلیقی و اخراجی که در راس مطالبات کارگران قرار دارد تاکید کردند و با شعارهایی چون “کارگر می میرد، ذلت نی پذیرد”، “اجرای همسانسازی بدون حقه بازی” پیگیر مطالبات اعلام شده خود شدند.

همانطور که قبلا هم گزارش کرده بودیم، روز پنجشنبه در ششمین روز اعتراضات کارگران فولاد اهواز جلسه ای به درخواست مدیریت و مسئولین حکومتی با حضور نمایندگان اداره کار استان و بانک ملی و چند دستگاه دولتی و نمایندگان منتخبی از کارگران تشکیل شد. کارگران اعلام کرده بودند که مذاکره میکنند اما با احدی بر سر خواستهایشان مصالحه نخواهند کرد و کوتاه نخواهند آمد. بنا بر آخرین خبرها در همان روز صدای مستقل کارگران گروه ملی فولاد اهواز با انتشار بیانیه ای اعلام داشت که  این جلسه نیز همانند مذاکرات قبلی نتیجه قابل قبولی برای کارگران نداشته و این موضوع از قبل برای آنها روشن بوده و موافق شرکت در مذاکره نبوده اند.  اما با توجه به پافشاری برخی از دوستان نمایندگانی را برای شرکت در مذاکره انتخاب کرده اند. این جلسه  بعد از ساعتها گفتگو بی نتیجه پایان گرفته است. در بخشی از  این بیانیه چنین آمده است: ” در هفته اخیر تنها با اتکا به قدرت جمعی، همفکری گروهی و اتحاد عمل توانستیم سنگرهای بزرگی را فتح کنیم و شرکت را به کنترل خود درآوریم که باعث شد مدام برای مذاکره بیایند و تمام توانشان را برای انحراف در اعتصاب درخشان ما به کار بگیرند و هر روز همکاران حق‌طلب را احضار کنند تا اراده ها تضعیف شود. تلاشی که در آخرین نمونه ‌اش همین جلسه‌ی طولانی با جرثومه‌های فساد بر سر هیچ بود! “. در ادامه بیانیه محکم و استوار بر ادامه اعتراض تاکید کرده و مینویسد:” اعتصاب را با بی‌توجهی به مذاکرات فریبکارانه و بدون‌واهمه از تهدیدهای امنیتی ادامه خواهیم داد. تمام اهواز را با خود همراه می‌کنیم. اگر مطالبات‌مان زمین بماند زمین زیر پایتان را می‌لرزانیم. ما کارگران آهنیم و بازیچه بانک ملی و اداره کار و اداره اطلاعات و امام جمعه نیستیم. کجای خواسته‌های ما ابهام دارد که این همه گره و تفرقه ایجاد می‌کنید؟

پیشنهادات و درصدهای مطرح شده در جلسه امروز به هیچ عنوان مورد پذیرش ما کارگران نبوده و نخواهد بود. همچنان بر: اجرای کامل طرح طبقه‌بندی، همسان‌سازی حقوق مشابه فولاد اکسین، قراردادی شدن کارگران شرکت شفق، مشارکت در مدیریت و خلع مالکیت از بانک ملی و بازگشت به کار همکاران اخراجی تاکید و پافشاری داریم”.

بدینگونه کارگران فولاد اهواز هوشیارانه و متحدانه در برابر تفرقه افکنی های برنامه ریزی شده ایستاده و روز جمعه نیز مثل روزهای قبل با تجمع و راهپیمایی و فریاد شعارهایشان اعتراض خود را دنبال کردند.  فولاد اهواز یک کانون داغ اعتراض و امروز به یک سنگر مهم مقابله با سرکوب تبدیل شده و به همه کارگران راه نشان میدهد. اتکای این کارگران به مجمع عمومی و تصمیم گیری جمعی نقطه قدرت آنهاست. حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از اعتراضات و خواستهای کارگران فولاد اهواز بر حمایت وسیع از این مبارزات تاکید دارد. 

حزب کمونیست کارگری ایران

۹ دی   ۱۴۰۲،  ۳۰ دسامبر  ۲۰۲۳–

https://t.me/wpi_hkki

اینرا هم بخوانید

ادامه اعتراض کارگران کاغذسازی پارس،اعتراض و اعتصاب  کامیونداران در عسلویه و کرمان

*شماری از کارگران کاغذسازی پارس با برگزاری تجمع اعتراضی در مقابل ساختمان فرمانداری #شوش خواستار …