در حاشیه سخنان خامنه ای و عقب نشینی ظریف

خامنه ای رئیس حکومت آدمکشان اسلامی سرمایه روز یکشنبه ١٢ اردیبهشت در تلویزیون سخنرانی کرد. وی با اشاره به صحبتهای ظریف در مورد سلیمانی گفت این سخنان ظریف مایه “خوشحالی دشمنان” است. وی در ادامه برای وزارت خارجه اش خط و نشان کشید و گفت این وزارتخانه کاره ای نیست و سیاست در آنجا تعیین نمیشود. وی ضمن دفاع از سپاه تروریست قدس تاکید کرد:”نیروی قدس مهمترین عامل برای جلوگیری از دیپلماسی منفعلانه در غرب آسیاست و آمریکا سال‌ها به دلیل نفوذ این نیرو در منطقه، از آن ناراحت بود.”وی دست آخر به مضحکه انتخابات حکومتی پرداخت و توصیه هایی به کاندیداها کرد.

یک ساعت بعد از سخنان امروز خامنه ای، ظریف در اینستاگرام به غلط کردن افتاده و از خامنه ای تقاضای بخشش کرد.وی در اینستاگرامش نوشت:سخنان رهبری”ختم کلام و نقطه پایانی برای بحث‌های کارشناسی” است. “سیاست خارجی باید موضوع وفاق و انسجام ملی باشد و از بالاترین سطح مدیریت و هدایت شود و بر این اساس پیروی از نظرات و تصمیمات رهبری ضرورتی غیرقابل انکار برای سیاست خارجی است.”

ظریف از عناصر کثیف و ماله کش حکومت است. اینکه وی “نق هایی” زده و “اصرار نظام” را فاش کرده، چیز تازه ای نیست. ابراز بی اطلاعی از جنایت سرنگون کردن هواپیمای مسافربری و کشتار ١٧٦ انسان بیگناه، که وی بی شرمانه در موردش گفته:”می گفتید که خودمان زدیم تا علاجش می کردم”، اینکه در ایران جمهوری اسلامی زندانی سیاسی وجود ندارد، حمایتش از سیاستهای تروریستی و رسمی خامنه ای در مجامع جهانی؛ تلاش و تقلا برای رتوش کردن کل جنایات چهل ساله نظام و… . کار همیشگی اش است. ظریف نمایند سیاسی، ماله کش و رتوشگر جمهوری اسلامی و تمام جنایات خامنه ای به تمام معناست.نکته تازه در این میان بحران کشنده و اوضاع درهم ریخته و اوج گیری جنگ قدرت در بین باندهای حکومتی است که نتیجه مستقیم فشار و اعتراضات جاری مردم بر حکومت می باشد که بالایی ها را به جان هم انداخته و هر از گاهی یکی از اینها “خارج خط” می زند.

واقعیت این است که اختلافات و کشمکشهای جناح های حکومتی به بالاترین حد خود رسیده است.هر جناج آن دیگری مسئول بن بست فعلی نظام و اوضاع درهم ریخته حکومت می داند.این هم یک واقعیت بزرگ است که  مردم  حکومت را نمی خواهند هر روز درگوشه ای برعلیه این نظام کثیف و ضد انسانی دست به اعتراض و مبارزه می زنند. رویارویی مردم با حکومت، اعتراض و مبارزه هر روزه و نه ای بزرگشان به رژیم؛ بحران کل نظام جمهوری اسلامی را عمیق تر و کشنده تر از هر دوره ای  کرده و شکاف های جدی به حکومت وجناح هایش تحمیل کرده است. شکافها وضرباتی که جمهوری اسلامی را در ضعیف ترین دوره های حیات ننگینش شوق داده و چشم انداز سرنگونی اش را مقابل چشمانشان قرار داده است.برای نمونه در اول مه امسال کارگران در اعتراضات و خواستهایشان به حکومت نشان دادند که مسئولین این همه فقر، سرکوب بی حقوقی و بدبختی در این جامعه کل نظام با تمام جناح هایش می باشد.

 نگرانی های خامنه ای از “توطئه های دشمنان” بخوان نیروی قدرتمند اعتراض و مبارزه اقشار مختلف مردم برعلیه کلیت نظام، خواب آرام را از حاکمان آدمکش گرفته است. اینها به تمام معنا نگران سرنوشت شان می باشند. در این میان فشارهای جهانی و تحریمها؛ اقتصاد حکومت را زیر ضرب گرفته و تا آستانه فروپاشی پیش برده است. در کناراین خامنه ای و بیت رهبری مشغول مذاکره با کشورهای ٤+١ در وین می باشند. شخص خامنه ای این مذاکرات را مدیریت کرده و امروز یک بار دیگر در سخنانش برآن تاکید کرد و گفت وزارت خارجه اش کاره ای نیست و “ما” تعیین می کنیم. وی تمایل زیادی دارد با عقب نشینی های در برابر آمریکا و غرب، بویژه لغو تحریمها بتواند فرجی برای حکومت پیدا کرده و حکومتش را از این بحران جاری نجات بدهد.

مضحکه انتخابات حکومتی و نگرانی های خامنه ای از عدم استقبال مردم از انتخابات جدی بوده و وی نگران “دلسرد شدن مردم” می باشد. عقب نشینی ظریف از سخنانش در مورد سلیمانی؛ یک ساعت بعد از سحنان امروز خامنه ای، تلاش و تقلای دیگر جناح دولتی ها برای نشان دادن “حسن نیت شان به رهبری”و اعلام آمادگی برای اطاعت از فرامین رهبری برای عبور از بحران حکومتی می باشد.

 اینها هر اختلافاتی با همدیگر داشته باشند؛ در برابر سرکوب مبارزات ضد حکومتی مردم، در مورد اعدام و شکنجه زندانیان سیاسی، تحمیل فقر وفلاکت و بی حقوقی محض بر گرده مردم و… یک حرف زده  ومتحد و یکپارچه می باشند. اینکه این “اتحاد حکومتی ها” برای حفط کلیت نظام تا کی دوام خواهد آورد؛ همه اش الزاما در دست باندهای حکومتی نیست. گسترش مبارزات اقشار مختلف مردم، سراسری تر شدن این اعتراضات، حرکت به طرف سازماندهی اعتصابات سراسری و مبارزات طولانی مدت و سازمانیافته؛ به میدان آمدن نیروی میلیونی مردم، امری که در دستور روز مبارزات کارگران و مردم  می باشد، آن فاکتور تعیین کننده و مهمی است که می تواند همه حساب و کتاب های جمهوری اسلامی را به هم ریخته و زمینه نبرد نهایی برای به زیر کشیدن و سرنگونی کل جمهوری اسلامی را فراهم بیاورد. جمهوری اسلامی باید گورش را گم کند.

محمد شکوهی

١٢ اردیبهشت ١٤٠٠، دوم می ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …