در حاشیه “مختومه اعلام کردن”پرونده جنایات اسید پاشی در اصفهان! پرونده جنایات جمهوری اسلامی هنوز باز است.

پرونده  چهار دهه جنایات جمهوری اسلامی هنوز نزد مردم باز است.در حاشیه “مختومه اعلام کردن”پرونده جنایات اسید پاشی در اصفهان. سایت تسنیم وابسته به وزارت اطلاعات رژیم به نقل از حسین عباس علیزاده وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی های اصفهان نوشت “متاسفانه در این پرونده بر خلاف آنچه ما و مردم منتظرش بودیم، متهم یا متهمان شناسایی نشدند و چند نفری هم که دستگیر شدند، بعد از تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شد که نقشی نداشتند.”

این تازه ترین خبر از آخرین وضعیت پرونده جنایت اسید پاشی در اصفهان است که رسانه های حکومتی روز گذشته اعلام کردند.در طول چند سال ادعای ” رسیدگی حکومت ” به این پرونده، در عمل “حاشیه امن” درست کردن برای  متهمان اسیدپاشان، نه تنها در این مورد مشخص، بلکه در دهها و صدها پرونده چنایات اینجوری، یک سیاست همیشگی حکومت برای ماستمالی کردن این جنایات بوده و می باشد.اما ماجرای اسید پاشی و “وعده رسیدگی حکومت” به این پرونده از چه قرار بود؟

جنایت اسید پاشی به روی چهار زن در اصفهان در سال ١٣٩٣ اتفاق افتاد. در جریان یکسری جنایات سازماندهی شده توسط باندهای حکومت، این باندها به روی چهار زن به بهانه “بدحجابی و اعمال منافی عفت عمومی”، اسید پاشیدند. این جنایت توسط امان جمعه اصفهان مورد تائید قرار گرفت و این جنایتکارضمن دفاع از این حرکت وحشیانه باندهای ترور، آن را “نمونه ای از مبارزه برای ا مر به معروف و نهی از منکر” در حکومت اسلامی اعلام کرد.

بدنبال این جنایت و حمایت باندهای حکومتی از این وحشیگری،موجی از اعتراض مردمی برعلیه حکومت در اصفهان به راه افتاد. برای مدت بیش از یک هفته دهها هزار نفر از زنان و مردان در اصفهان در برابر اماکن و مراکز دولتی دست به اعتراض زده و خواهان شناسایی و محاکمه عاملان اسید پاشی شدند.

در ادامه این اعتراضات در حمایت از مبارزات زنان در اصفهان برعلیه جنایت اسید پاشی، در تهران تعدادی از زنان و مخالفان این جنایت روز سوم آبان ماه همان سال در برابر وزارت کشور دست به اعتراض زدند. آن زمان نیروی امنیتی حکومت به تجمع زنان حمله کرده و چندن نفر را نیز دستگیر کردند. همزمان فرمانده نیروی انتظامی حکومت در اصفهان دستور حمله به اعتراضات زنان جلو دادگستری را داد و تعدادی را دستگیر کردند.

با اوج گیری اعترضات، حکومت برای آرام کردن  فضای اعتراضی موجود در اصفهان،چند نفری را  به عنوان متهم اسید پاشی دستگیر و بعد از بازجویی های ساختگی اولیه دوباره اینها را به بهانه “نبود دلایل و شواهد کافی” آزاد کرد و وعده رسیدگی و پیگیری پرونده را داد.

اکنون بعد از گذشت بیش از چهار سال از این جنایت،به گفته وکیل مدافع قربانیان اسید پاشی در اصفهان، متهمانی که ظاهرا دستگیر شده بودند ، در این قضایا نقشی نداشته اندو متهمی پیدا نشده است.این در حالی است که در طول چند سال گذشته بارها اخبار و گزارشاتی از طرف خود باندهای حکومتی مبنی بر دستگیری متهمان اسید پاشی در رسانه های حکومتی منتشر شد. مقامات رژیم در اصفهان در طول این چند سال تمام تقلاها و تلاش شان را به کارگرفتند تا اولا موضوع رسیدگی به این پرونده را طول بدهند، ثانیا حتی برای متهمانی که خودشان دستگیر کرده بودند،”حاشیه امن” درست کرده، و بدین ترتیب موضوع را مشمول مرور زمان کرده و از رسیدگی به آن خودداری نمایند.

این یک سیاست کثیف حکومت نه فقط در این مورد، بلکه در رسیدگی به صدها پرونده  مشابه می باشد. دلیل این امر نیز روشن است. اسید پاشان و حامیانشان در حکومت هستند. انتظاردستگیری و محاکمه اسید پاشان توسط حکومتشان، انتظاری عبث و بیهوده می باشد. جمهوری اسلامی وقوانین ضد زنش، با دهها طرح و مصوبه برای مقابله با “بدحجابی”، زمینه را برای فعالیتهای جنایتکارانه اسید پاشان فراهم آورده است.

اگر چه جمهوری اسلامی پرونده اسید پاشان و دهها پرونده جنایات مشابه را مختومه اعلام کرده ، پرونده جنایات چهار دهه اش در سرکوب مبارزات مردم، زندا ن واعدام و … هر روز قطور شده و هنوزنزد مردم ایران باز است. پرونده اسید پاشی اصفهان فقط یک نمونه از هزاران پرونده جنایات جمهوری اسلامی می باشد. بدون شک مردم ایران و در پیشا پیش آنان مبارزات زنان برعلیه جمهوری اسلامی، نه تنها عقب ننشسته، بلکه جلوتر آمده و دهها شکل دیگر از مبارزه اجتماعی را پیشا روی زنان گداشته است. جمهوری اسلامی در منگنه اعتراضات مردم قرار دارد. زنان در صف اول این مبارزات قرار دارند. گسترش مبارزات مردم؛ سراسری تر شدنش در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی، خطر سرنگونی جمهوری اسلامی توسط انقلاب آتی مردم ایران را مقابل چشمان حکومت گرفته است.مردم ایران در تلاش و سازماندهی نبرد نهایی برای به زیر کشیدن حکومت اسلامی سرمایه داران، قاچاقچیان و آدمکشان  می باشند. و آن روز دیر نیست!

 

محمد شکوهی

28 تیر 1397 ، 19 ژوئیه 2018

 

عکس هایی از اعتراضات به اسید پاشی سال 1393 در اصفهان

 

 

 

اینرا هم بخوانید

زمزمه‌های افزایش قیمت بنزین از سال آینده- محمد شکوهی

خبرگزاری حکومتی ایلنا خبر از برنامه‌ریزی دولت برای سه‌نرخی شدن بنزین داده و نوشته: “آنچه …