در دفاع قاطعانه از آزادی بیان و اعتراض علیه تابوهای مذهبی

بدنبال سوزاندن قرآن در شهر استکهلم، نیروهای ارتجاعی و متحجر اسلامی فرصت یافته‌اند تا با رجزخوانی و تهدید و قمه‌چرخانی ابراز وجود کنند و تلاش کنند آزادی بیان و آزادیهای سیاسی را که دستاورد جنبشهای پیشرو بشری است هرجا که بتوانند عقب برانند. حکومتهای اسلامی اوباش خود را به خیابان آورده و دولت و پلیس سوئد را بدلیل صدور مجوز برای تظاهراتی که در آن قرآن آتش زده شده است، مورد تعرض قرار داده‌اند. ۵۷ کشور «سازمان همکاری کشورهای اسلامی»نیز خواهان اقدامات جمعی برای جلوگیری از تکرار سوزاندن قرآن در آینده شده‌اند.

حزب کمونیست کارگری اعلام میکند که آزادی بیان و عقیده و تظاهرات از جملهنقد مذهب  و تابوها و مقدسات مذهبی حق مسلم و بی‌چون و چرای مردم است و تحت هیچ عنوان و بهانه‌ای، قابل نقض کردن نیست. جریانات عقب‌مانده و مرتجع مذهبی در وجود آزادی بیان و اندیشه و تفکر، مرگ و نابودی خود را می‌بینند و همیشه تلاش کرده‌اند با جنایت و قمه‌کشی و تهدید، جوامع بشری را به قهقرا ببرند. تاریخ کلیه حکومت‌ها و جریانات اسلامی پر است از جنایات بیشمار علیه هر جلوه‌ای از نقد و اعتراض، علیه هر نوع نقد مذهب و بی‌مذهبی، علیه هر ابراز وجودی که به مذاق این حکومت‌ها خوش نمی‌آید. فتوای قتل سلمان رشدی توسط خمینی، اعدام و زندانی کردن بهاییان، اعدام مخالفین اسلام تحت عنوان ارتداد، سلاخی کردن نویسندگان منتقد، زندانی کردن هزاران نفر از مردم بدلیل اعتراض به حکومت یا بدلیل توهین به خمینی و خامنه‌ای،تنها گوشه کوچکی از کارنامه سراپا جنایت جنبش اسلامی است که مردم علیه‌اش بپاخاسته‌اند. کشتار وحشیانه کارکنان چارلی ابدو به جرم کشیدن کاریکاتور علیه پیغمبر و تابوهای اسلامی، گوشه دیگری از کارنامه سیاه جنبش اسلامی است. این حق مردم است که در مقابل چنین حکومت‌هایی که با توسل به قرآن و احادیث اسلامی نفس مردم را بریده‌اند، به این «مقدسات» توهین کنند و یا آنها را به آتش بکشند.

در مقابل جنبش کثیف اسلامی کل بشریت باید با تمام قوا بایستد و به هر نوع تعرض به آزادی بیان و اعتراض پاسخ محکمی بدهد. سکوت و یا عقب‌نشینی در برابر اینها جز تقویت عقب‌ماندگی و ارتجاع و تحمیل هزینه‌ها و عقب‌گردهای بیشتر به جوامع بشری، نتیجه‌ای نخواهد داشت.بشریت مترقی باید تمام قد از مردم ایران و عراق و افغانستان و ترکیه و سایر کشورهای اسلام‌زده در مبارزه علیه حکومت‌های مرتجع اسلامی به حمایت برخیزد. باید از آزادی بیان و عقیده و اعتراض از جمله آزادی نقد مذهب و نفی تابوها و مقدسات مذهبی، حقی که فی‌الحال در بخشی از جهان به یمن مبارزه تاریخی جریانات پیشرو و مترقی حاصل شده است، قاطعانه دفاع کرد و مانع محدود کردن این دستاوردهاتحت فشار نیروهای متعفن اسلامیشد.

دول غربی حاضرند با توجیه ملاحظات دیپلماتیک و سیاسی با حکومت‌های اسلامی مماشات کنند و آزادی نقد مذهب و مشخصا اسلام را محدود کنند. از سازمان‌های سوسیالیست و پیشرو، سازمان‌های کارگری و نهادهای مدافع حقوق انسان و همه مردم متمدن در این کشورها انتظار میرود اجازه چنین عقبگردی ندهند و از دستاوردهای تاریخی خود قاطعانه دفاع کنند.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۲ تیرماه ۱۴۰۲، ۳ جولای ۲۰۲۳

اینرا هم بخوانید

درخواست تحقیقات فدرال درباره نفوذ جمهوری اسلامی در دانشگاه پرینستون؛ با موسویان قطع همکاری کنید

در پی افشاگری اخیر در مورد نفوذ حکومت ایران در دانشگاه پرینستون آمریکا، سازمان «اتحاد …