در ماههای اخیر بیش از٥٠ وکیل احضار شده اند

در ادامه فشار به وکلا، روز سه شنبه ۲۶ اردیبهشت جمعی از وکلا به نام های توتیا پرتوی آملی، یاشار کاظمی، شایان زادگان و فروغ شیخ الاسلامی امیرحسین غفاریان و محمد لواسانی به دادسراها احضار شده اند.

اوایل هفته جاری جمعی از وکلا با صدور بیانیه ای خواهان توقف فوری اجرای مجازات اعدام در همه موارد از جمله پرونده موسوم به «خانه اصفهان» شدند.در بیانیه این گروه از وکلا آمده: فرایند تعقیب، رسیدگی و محکومیت این سه نفر و سایر محکومین اعتراضات و موازین دادرسی عادلانه در هیچیک از پرونده‌ها رعایت نشده است.

مرضیه محبی،‌ حسین رئیسی،‌ سعید دهقان،‌ محمد امین راد، محمد اولیایی فرد،‌ محمد مقیمی، مهرانگیز کار،‌ شیرین ملکی،‌ نیره انصاری،‌ معین خزائلی،‌ سارا محمدی بیاتی،‌ قاسم بعدی بناب،‌ حسین(سینا) یوسفی و امیر مهدی پور از جمله حقوقدانان امضا کننده این بیانیه هستند.

لازم به توضیح است از زمان آغاز انقلاب زن زندگی آزادی از شهریور ماه سال گذشته و همراهی وکلای دادگستری با معترضان، شمار زیادی از وکلای مستقل تحت فشار قرار گرفته، احضار و بازداشت شده‌اند. اکثر وکلای احضار شده وکالت دستگیرشدگان اعتراضات را داشته و بارها به شیوه های محاکمات حکومتی و زدن اتهامات واهی به دستگیرشدگان اعتراض کرده اند. رسانه های حکومتی از احضار بیش از ٥٠ وکیل در ماههای اخیر خبر داده اند.

از کلیه تشکل های کارگری، از معلمان و بازنشستگان، از خانواده های دادخواه، از خانواده های زندانیان و همه مردم آزاده انتظار میرود به هر شکل که میتوانند این وکلای شریف و معترض را مورد حمایت قرار دهند.

اینرا هم بخوانید

مخالفت بلینکن با حمله به رفح؛ “پاسخ مثبت” حماس به توافق

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گروه حماس را تنها مانع آتش‌بس در جنگ غزه با …