اسلام سکولار وجود ندارد!

اخیرا چند شخصیت سرشناس آلمان از جمله حامد عبدالصمد، نجلا کله ک، سیران آتش و جم ازدمیر و ..,تشکلی به نام ابتکار اسلام سکولار را اعلام کردند.

ابتکار اسلام سکولار با پخش یک مانیفست  و همچنین یک طومار همراه است.

https://www.openpetition.de/petition/online/initiative-saekularer-islam

در آغاز مانیفست این ابتکار آمده است که بزودی چهارمین کنفرانس اسلام در آلمان آغاز میشود و ما به این مناسبت این ابتکار را اعلام میکنیم و مینویسند:

ما از فرمت جدید کنفرانس اسلام در آلمان بسیار خوشحالیم. ترکیب شرکت کنندگان گسترده است و در حال حاضر ناهمگونی اسلام را به مراتب بهتر از سال های گذشته نشان می دهد. ما امیدواریم که مذاکرات در مورد اسلام در آلمان از سر گرفته شود.”

نهاد اکس مسلم از بدو تاسیس خود در سال ۲۰۰۷ با نقد کنفرانس اسلام  (Deutsche Islamkonferenz)، شروع به کار کرد. واقعیت این بوده و هست که جنبش اسلامی در کشورهای مبدا همچون ایران و عراق و سودان و افغانستان و .. با تعرض به زندگی مردم و تحمیل قوانین و سنتهای ضد انسانی زندگی مردم را به جهنم تبدیل کرده و سپس در اروپا نیز جای پای خود را محکم کردند.  دولت آلمان کوشید با به راه انداختن کنفرانس اسلام و آوانس دادن به سازمانهای اسلامی به اصطلاح به مقابله با تروریسم در آلمان برخیزد و آنها را زیر کنترل گرفته و به نوعی در مقابل تلاشهای تروریستی اسلامی بایستد سپس اعلام کردند این تقلایی برای دیالوگ با مسلمانان و جلوگیری از رادیکال شدن جوانان و ادغام مسلمانان در جامعه آلمان! .

دولت آلمان برای توجیه کردن این اقدام در ابتدا بر پیشانی ٤ میلیون انسان مهر مسلمان زد و با نمایندگان سازمانهای ضد زن و  مرتجع اسلامی که اکثر آنها روابط مستقیمی با کشورهای اسلامی مبدا دارند، نشست و برخاست کرد و به آنها امکانات مادی و معنوی زیادی داد، تا آنها را راضی به شرکت و دخالت در این کنفرانس کند. به مرور زمان سازمانهای اسلامی حق دخالت در امور سیاسی، فرهنگی، آموزش و پرورش و حتی در استانها و یا شهرهایی همچون هامبورگ و یا برمن، حق دخالت در اداره کردن امور استانها را پیدا کردند. و به سانسور در تلویزیون و مطبوعات و یا تحمیل برخی قوانین شریعه در آلمان دست زدند.  در نهایت بعد از ١٢ سال شاهد این هستیم که مساجد و امامان آنها تعداد زیادی را روانه سوریه و همکاری با سازمان اسلامی داعش کردند. در آلمان حجاب را بر کودکان تحمیل کردند، بورکینی (لباس شنای اسلامی) را رسمیت دادند و حلال و حرام را تا سطح مدارس آلمان کشیده و مدارس اسلامی زیادی را تاسیس کرده و  قتل ناموسی و ازدواج کودکان را بیشتر کردند.

بعد از گذشت ١٢ سال  از اجرای همکاری و مماشات با سازمانهای اسلامی اکنون اسلام و سنتهای اسلامی نقش بیشتری در زندگی اجتماعی در آلمان پیدا کرده و سازمانهای اسلامی خواستهای خود را بیش از پیش به سیستم تحمیل کرده اند. اکنون ظاهرا برای مقابله با این روند، بدلیل اعتراضات گسترده در جامعه ، سیاست دولت آلمان اینست که یک اسلام اروپایی و یا آلمانی را سرهم بندی کند.

 

ولی کماکان سوال ما اینست که چرا مذهب و اسلام این جایگاه برجسته را دارد؟  چرا نمیتوان از پرنسیپ جامعه سیویل و یا مدنی دفاع کرد که  به حقوق فرد به عنوان شهروندان مستقل از ملیت، مستقل از تعلق مذهبی و یا جنسیت و رنگ پوست معتقد است؟

اگر اسلام  در چند دهه اخیر مهم شده است، نه بدلیل اینکه مردم  مسلمان تر و رادیکال تر شده اند ، بلکه اساسا به این دلیل که  یک جنبش ضد انسانی اسلامی سر بر آورده و درقانون و دولت دخالتی بمراتب وسیع دارد. اسلام در آلمان مهمتر شده است چرا که سازمانهای اسلامی وابسته  به حکومت اسلامی ایران، اردوغان و عربستان سعودی و داعش در  اینجا حضور و فعالیت دارند و از دولت امتیاز میگیرند و دولت آلمان بدلیل سیاست همراهی با دولتهای مزبور و حکومتهای اسلامی با این سازمانها نیز کنار می آید.

تراژدی تلخ اینست که “ابتکار اسلام سکولار “، در همین زمین بازی میکند و ظاهرا خواهان “اسلام آلمانی” است. اسلام آلمانی وجود ندارد . اسلام یک دین و یک ایدئولوژی و یک سیستم فکری است که اولا معتقد است همه چیز از قبل معین شده و الله بر همه چیز مسلط است و دستورات او قانون همیشگی زندگی انسانها باید باشد و اگر تخطی از این قوانین بشود میتوان فرد منتقد و معترض را کشت . این دین، دین عبودیت و بدنگی و جنایت و انسان ستیزی و کودک آزاری و آزار حیوانات و .. و .. است.

مسلمان سکولار وجود دارد ولی نه اسلام سکولار.

ما میتوانیم مشکلات و خواستهایی  که امضا کنندگان بیان میکنند را کاملا درک کنیم. اینکه  سازمانهای رادیکال اسلامی و وابستگان به دولتهای فاشیست و اسلامی نباید اینجا به اسم همه مردم حرف بزنند. اینکه سازمانهای دست راستی و راسیست از این معضلات سو استفاده کرده و فضای ضد پناهندگی و ضد خارجی دامن میزنند واینکه بسیاری از مردم ” مسلمان” مخالف سیاستهای ضد انسانی سازمانهای اسلامی هستند و … .

اما پاسخ این معضلات اتفاقا اینست که از پرنسیپ جامعه سکولار و مدنی با صدای بلند دفاع بشود و توهم مشغول شدن به اسلام و بزک کردن این دین ضد انسانی را در بین مردم دامن نزنیم. باید از دولت آلمان خواست به پرنسیپ جامعه سکولار احترام گذاشته و کنفرانس اسلام را ملغی  کرده و اعلام کند اسلام و یا یهودیت و یا مسیحیت ، جایی در اداره جامعه و دولت و قانون نباید داشته باشند و همه ساکنین آلمان مستقل از زنگ پوست و عقیده و مذهب، شهروندان متساوی الحقوق هستند و باهم برابرند  و همه باید از پرنسیپ های جامعه مدرن  استفاده کنند. جدایی مذهب از دولت و آموزش و پرورش و مقدرات اجتماعی مردم، باید با صدای بلند فریاد زده شود.

نگرانی از رشد دست راستی ها نیز با  ابتکار اسلام سکولار پاسخ نمیگیرد . برای مقابله با رشد خارجی ستیزی و سازمانهای راسیست و ضد مسلمان ، باید  مقابل رشد و دخالت سازمانهای اسلامی را گرفت ، باید برقع در ملا عام را ممنوع کرد، باید حجاب کودکان را ممنوع کرد، باید مذهب را امر خصوصی افراد اعلام کرد و هیچ آوانسی به سازمانهای اسلامی نداد.

یک سیاست روشن و واضح در دفاع از سکولاریسم وحقوق شهروندی مساوی برای همه ساکنان آلمان، پس زدن دخالت مذاهب در زندگی همه ما میتواند ، پاسخی به این معضل باشد و نه بزک کردن اسلام و فروختن آن به افکار عمومی به عنوان اسلام اروپایی! از طریق اسلام نمیتوان هیچ حقوق بشری را پیاده کرد.

نهاد اکس مسلم / آلمان

٢٥ نوامبر ٢٠١٨ 

اینرا هم بخوانید

دهان شماها را باید گل گرفت! و این امر زنان است!

حسین نژاد استاندار خراسان شمالی: «به این زنها رو بدهید کل کشور را تصرف میکنند.» …