در پی ‘پیشرفت مذاکرات’؛ هفته آینده هیاتی به فرانسه می رود

محمود واعظی، رئیس دفتر روحانی، روز چهارشنبه گفته است: در پی پیشرفت در مذاکرات اخیر با فرانسه برای کاهش تنش ها بعد از خروج آمریکا از برجام، یک هیات ایرانی هفته آینده به فرانسه سفر خواهد کرد. که گفت و گوهای اخیر با فرانسه به حقوق ایران بر اساس توافق اتمی، برجام، و تخفیف اثر تحریم های آمریکا مربوط می شود.

سرپرست نهاد ریاست جمهوری درباره ارزیابی‌اش از مذاکرات ایران و فرانسه گفت: از هفته گذشته تا به امروز پیشرفت بد نبوده و خوب بوده است. هیاتی هفته آینده به فرانسه خواهد رفت و درباره ابعاد و جزییات مسائل گفت‌وگو خواهد شد. آن هیات که به ایران بازگردد، آن وقت بهتر می‌توان درباره اجرای گام سوم اظهارنظر کرد.
وی در پاسخ به این سوال که ایا وزیر امور خارجه هم در هیات اعزامی ایران به فرانسه حضور خواهد داشت، گفت: خیر؛ این هیات اقتصادی است.
رئیس دفتر ریاست‌جمهوری درباره سفر امانوئل مکرون به تهران خاطرنشان کرد: هیچ وقت بحث جدی برای سفر ایشان به تهران را نداشتیم. سفر هم زمانی انجام می‌شود که از پی آن، دستاورد روشنی به دست آید. خود سفر برای سفر معنی ندارد بلکه سفر باید برای هدفی باشد.همواره گفته‌ایم ملاقات برای ملاقات مشکلی را حل نمی‌کند تا وقتی در این رابطه اعتماد پیدا نکنیم، صحبت از ملاقات صحیح نیست.

واعظی شرط مذاکره ایران و آمریکا را بازگشت واشنگتن به توافق هسته‌ای دانست و تصریح کرد: آمریکا باید به میز مذاکره ۱+۵ برگردد و به توافقات پایبند باشند تا مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران بتوانند از همه مزایایی که در برجام است، استفاده کند.
وی تصریح کرد: اگر آمریکا به دنبال روش دیگر است، ابتدا باید اشتباهی که در تحریم‌ها کرده را اصلاح کند و بعد وارد گفت‌وگو شود.ایرنا

اینرا هم بخوانید

کانون فیلمسازان مستقل حکم محمد رسول‌اف را محکوم کرد

در بیانیه‌ای که روز ۱۹ اردیبهشت در کانال تلگرام کانون فیلمسازان مستقل منتشر شد، آمده …