دستفروشان در سنندج مامورین شهرداری را گوشمالی و فراری دادند

روز دوشنبه  19 تیر مامورین شهرداری به قصد اذیت و آزار دستفروشان و مصادره اموال آنان شروع به دادن تذگر و تهدید نمودند. دستفروشان نیز بلافاصله  با پیدا شدن سروکله مزدوران، خودرو آنان را محاصره کرده و شیشه های ماشین را با سنگ مورد هدف قرار دادند که در نتیجه ماموران با سراسیمگی  ناچار به فرار شدند.

این اولین بار نیست که مزدوران حکومت در دستگاه شهرداری به کارگران و جوانانی که از کار بیکار  شده اند و با کمترین امکانات دست دوم و در تلاش برای تامین لقمه نانی برای خانواده هایشان هستند حمله میکنند بلکه ماموران شهرداری حکومت اسلامی بقدمت چهار دهه در سراسر کشور مداوما این دست تنگ ترین بخش جامعه یعنی دست فروشان را مورد آزار و اذیت قرار داده و با از بین بردن یا مصادره اموال آنان به امری روزمره برای ماموران حکومت تبدیل شده است.

یکی از پدیده هایی که در نظام اسلامی و در طول چهار دهه اخیر رواج بیشتری یافته و خود را نشان می دهد، دستفروشی است. کافی است از منزل خارج شوید تا در معابر شهر، خطوط مترو، در اتوبوس‌های درونشهری، بر سر چهارراه ها و بسیاری اماکن دیگر با دستفروشان مواجه شوید.

آنها برای گذران زندگی خود و خانواده هایشان اجناسی را در دست دارند و از مردم می خواهند تا از آنها خرید کنند. وجود هزاران دستفروش در معابر و بازارها نشان می دهد که تحمیل  شرایط زندگی سخت و فلاکتبار اقتصادی که بر دوش آنان سنگینی میکند سبب شده است که بسیاری  از آنها برای امرار معاش به دستفروشی رو بیاروند.

دستفروشان مرتبا اجناس خود را تبلیغ می کنند و با تاکید بر فروش به قیمت پایین، خریداران را ترغیب می کنند تا از آنها خرید کنند. آنها حتی تخفیف هم می دهند تا بتوانند در پایان کار روزانه فروش خود را تکمیل کرده باشند و دوباره مجبور نباشند اجناس‌شان را به خانه برگردانند. در واقع باید گفت دستفروشان افرادی هستند که محل کار خود را به خیابان آورده و در حال امرار معاش هستند.

دستفروشان و فروشندگان دوره گرد انسان‌های شریفی هستند که بر اثر وضعیت بشدت نامناسب زندگی اقتصادی، بیکاری و دهها معضل دیگر اجتماعی که از سوی حکومت اسلامی به آنان تحمیل شده است برای کسب درآمد و امرار معاش به این کار روی آورده اند.

بارها ماموران حکومت اسلامی ، زنان و مردان مسن دستفروش و سرپرست خانوار را نه تنها مورد اذیت و آزار قرار داده اند بلکه با  توهین، ناسزا و تحقیر با آنان برخورد کرده و اموال ناچیزشان را نیز همچون غنائم جنگی صدر اسلام غارت کرده اند.

نمونه اخیر و فراری دادن ماموران جیره خوار حکومت اسلامی در سنندج کم نبوده است. دستفروشان هر جا که توانسته اند با حمایت و با همکاری مردم حاضر در محل کاری کرده اند که اوباشان اسلامی با خواری و زبونی از محل فرار کنند.

پدیده ستفروشی، کولبری، کودکان کار و خیابان، کارتن خوابی و دهها معضل دیگر در شهرهای کردستان و در سراسر ایران شرایط و موقعیت دردناکی است که به یمن موجودیت نکبتبارحکومت اسلامی به مردم تنگدست تحمیل شده است. یک اقلیت مفتخور و غارتگر هستی و دسترنج مردم، زندگی اکثریت شهروندان  را به تباهی کشانیده است. این اقلیت مفتخور روزهای پایانی و عمر سراپا لجن خود را سپری میکند. واکنش بموقع دستفروشان سنندج و گوشمالی دادن ماموران حکومت اسلامی گویای شرایطی است که مردم جان به لب رسیده و متنفر از اوباشان ریز و درشت اسلامی وارد مصاف هر روزه ای شده اند. باید کاری کرد که جیره خواران حکومت اسلامی در هیچ جایی جرئت حضور پیدا کردن نداشته باشند.

 

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …