تعطیلی دفاتر «عصائب اهل الحق» در وسط و جنوب عراق

العربیه:قیس الخزعلی دبیرکل جنبش شیعی عراقی «عصائب اهل الحق» سه‌شنبه 9 ژوئن 2020 اعلام کرد این جنبش و در سایه تحولات اوضاع سیاسی و گسترش انتشار ویروس جدید کرونا تصمیم گرفته دفاترش را در تمامی استان‌های وسط و جنوب عراق تا اطلاع ثانوی تعطیل کند.

الخزعلی در بیانیه‌ای بر شبکه «توئیتر» نوشت که تصمیم‌گیری در این‌باره با توجه به اطلاعاتی درباره وجود برنامه‌ها و طرح‌هایی بیگانه صورت می‌گیرد که با همکاری برخی طرف‌های رسمی و شخصیت‌های سیاسی محلی تشدید فتنه طی دوره پیش‌رو را دنبال کرده و برای آتش‌زدن مقرهای گروه‌های شبه‌نظامی در عراق و طرف‌هایی که طرح داعش را ناکام گذشته‌اند، طرح‌ریزی می‌کنند.

الخزعلی گفت که هدف از این «خالی کردن صحنه از وجود میهن‌پرستانی است که از حاکمیت دفاع کرده و با وجود بیگانگان و به ویژه با نزدیک شدن زمان مذاکرات با ایالات متحده آمریکا برای خروج نیروهایش از خاک ما، مخالفند».

خبرگزاری رسمی عراق سه‌شنبه پیش‌تر از هشام داوود مشاور نخست وزیر عراق نقل کرد که گفته گفتگوها با واشینگتن از 11 ژوئن جاری آغاز خواهد شد و «شامل پرونده‌های اقتصادی، فرهنگی، کشاورزی و صنعتی خواهد بود».

از سویی احمد الصحاف سخنگوی وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای که از سوی خبرگزاری عراق نقل شده گفت که فؤاد حسن وزیر خارجه عراق با متیو تولر سفیر ایالات متحده آمریکا در بغداد دیدار کرده و طی این دیدار بر انجام هماهنگی‌های لازم برای آغاز دور جدیدی از گفت‌وگوهای استراتژیک با آمریکا تاکید کرد.

وزیر خارجه عراق افزود که این گام « مرحله مهمی است که می‌تواند اولویت‌های بغداد و واشینگتن را سازمان‌دهی کند».

وزیر خارجه عراق همچنین در این رابطه بر ضرورت ادامه توسعه مثبت در زمینه‌های مختلف همکاری‌های دوجانبه تاکید کرد.

Volume 0% 

اینرا هم بخوانید

موج دستگیری در کردستان هم‌زمان با سالگرد اعدام فرزاد کمانگر و دیگر زندانیان

هم‌زمان با چهاردهمین سالگرد اعدام فرزاد کمانگر، علی حیدریان، فرهاد وکیلی، شیرین علم‌هولی و مهدی اسلامیان، …