Vladimir Ilyich Lenin (1870 - 1924), Russian revolutionary, making a speech in Moscow. Original Publication: People Disc - HG0194 (Photo by Keystone/Getty Images)

دفاع از انقلاب اکتبر و لنین- مجید آذری

پاسخ به فردی ضد کمونیست که انقلاب اکتبر وکمونیستها را محکوم و صحبت از مزایای دمکراسی میکرد
شهروند عزیزم –بالاخره بعد از همه این دمکراسی خواهی وشعار دادن چهره واقعی خودت را نشان دادی. نشان دادی که در ضدیت با طبقه کارگر وکمونیستها از همان روش وپروپاگاندای جنگ سردی ورضا خانی وخمینی دفاع میکنی. شما در ایران اولین کسی نیستی که دشمن طبقه کارگر وکمونیستها هستی .رضاخان وخمینی هزاران کمونیست را بجرم داشتن همین عقیده شکنجه و اعدام کردند. شما دیر به این نقطه رسیدی. البته دیر بدنیا امدی .
انقلاب اکتبر با همه کاستی هایش یک قدم برای بشریت بجلو بود. اگر انقلاب اکتبر نبود اگر خطر سوسیالیسم نبود در کشورهای اروپایی خبری از سوسیال دمکراسی نبود. خبری از سوبسید وانتخابات زنان نبود. خبری از خیلی از امکانات را که بخاطر انقلاب اکتبر وکمونیسم بمردم دادند نبود. همه بخاطر خطر کمونیسم وانقلاب اکتبر در اروپا صورت گرفت.
وقتی دیدند در شوروی که یک کشور عقب افتاده است وزنان حق ازادی و برابری دارند وحق رای دارند مجبور شدند این ازادی وحق رای را در کشورهای دیگر پیاده کنند…برای همین بعد از انقلاب اکتبر بیش از ۲۰ کشور از ترس حکومت شوراها به این کشور حمله نظامی کردند…
چرچیل رسما اعلام کرد که این نوزاد را باید در گهواره خفه کرد/ شما از قماش همان چرچیل وضد انسان وضد کمونیست و ضد طبقه کارگر هستی .اما فقط ۱۰۰ سال دیر بدنیا آمدی..
. کاستی ها واشتباهات انقلاب اکتبر را من هم قبول دارم خیلی کارها باید میشد ونشد. در انقلاب فرانسه وهمه انقلابات همین است مگر در انقلاب ۵۷ مردم ایران کارشان درست بود؟ اما کسی که مخالف انقلاب مردم است ضد انقلاب است طرفدار وضغ موجود.
فرق استالین ولنین این بود که استالین همه اعضای دفتر سیاسی را بعد از شکنجه اعدام کرد. لنین نکرد حداقل این یکی از فرقهای لنین و استالین است..
استالین یک رهبر نظام سرمایه داری دولتی بود که با حکومت فردی وحزبی مثل همه رهبران نظام سرمایه مثل رضا خان وهیتلر وبوش و ریگان و کندی جنایت کرد وباید قویا محکومش کرد. جنایات ودیکتاتوری استالین ربطی به انقلاب اکتبر ندارد .همانطور که جنایات ودیکتاتوری ناپلئون ربطی به انقلاب ومردم انقلابی فرانسه ندارد. همانطور انقلاب مردم در ۵۷ برای سرنگونی حکومت فاشیست شاه ربطی به جنایات خمینی جلاد ندارد.
. در انقلاب فرانسه که شما از صبح تا شب سنگش را به سینه میزنی کشتار وجنایت واشتباهات خیلی بیشتر از انقلاب اکتبر بود اما هیچ انسان انقلابی وصادقی معیار امروز را برای ۱۰۰ سال و ۲۰۰ سال قبل مبنا قرار نمیدهد.
اگر در انقلاب اکتبر یک چیز را باید در وهله اول وقبل از هر چیز محکوم کرد کشتار وجنایاتی است که حکومتهای سرمایه داری با همراهی روسیه سفید وکشتار وجنگ داخلی وتجاوز نظامی را بمردم وانقلاب تحمیل کردند. میلیونها نفر را بخاک وخون کشیدند. شما از این جنایات سخنی بمیان نمیاوری چون ضد کمونیسم هستی .ضد طبقه کارگر وآزادی وبرابری وحامی نظام ضد انسانی سرمایه داری هستی.
هم در انقلاب اکتبر وهم در انقلاب فرانسه وهم در انقلاب ۵۷ باید صادقانه اشتباهات را مطرح کرد اما جای ضد انقلابیون وحامیان ضد انقلاب و ضد کمونیسم در گورستان تاریخ است.
اگر هیتلر ها وخمینی ها ورضا خان تواستند آینده را از ان خود بکنند شما هم خواهی کرد. آینده بشریت بدست طبقه کارگر وآزادی وبرابری ویک جامعه انسانی رقم میخورد.
جامعه ازاد وبرابر- سوسیالیسم اینده بشر وجامعه بشری است. باید از اشتباهات انقلاب ۵۷ واکتبر وفرانسه درس گرفت وتکرارش نکرد. اما ضد انقلابی بودن ضد انسان بودن است
من از انقلاب آمریکا دفاع میکنم که ۲۵۰ سال قبل صورت گرفت در حالیکه رهبران این انقلاب همگی برده دار بودند حتی ۸۰ سال بعد از انقلاب؛ همه ریاست جمهورهای امریکا برده دار بودند. سیاهان برده بودند وحق انسانی ورای نداشتند. زنان انسان بحساب نمامدند وحق رای نداشتند ورنگین پوستان حق رای نداشتند .همچنین مهاجرین. حتی کسانی که مالک نبودند حق رای نداشتند. ایا میشود با این حساب انقلاب آمریکا را بخاطر این کاستی ها محکوم کرد وضد انقلاب آمریکا شد؟. نمیشود با معیار امروز رفت سراغ انقلابات در تاریخ
ما از انقلاب مشروطه حمایت میکنیم که در مجلسش فقط نمایندگان اعیان وشاهزادگان واخوندها و بارزگانان خیلی متمول باید عضوش میشدند. یکی از رهبران انقلاب مشروطه ستارخان مسلمان اسلامی بود که میگفت مرجع تقلید من آیت الله های نجف هستند ومن از آنان دفاع میکنم ودستور میگیرم. آیا میشود بامعیار امروز انقلاب مشروطه را محکوم کرد وآنرا ارتجاعی خواند واز آن دفاع نکرد؟

اینرا هم بخوانید

مهاجرت و سودای زندگی بهتر- کارگر کارگاهی- حمید دائمی

کارگر کمونیست ۸۲۶موج گسترده مهاجرت در سال های اخیر نشانی از وضع اسفناک معیشت زندگی …