دم اژدهای اسلامی در حال له شدن است

بالاخره بعداز ۳۶ روز که از آعاز دور جدید اعتراضات مردم در عراق گذشت، نخست وزیر این کشورعادل عبدالمهدی اعلام کرد که از پست خود استعفا میدهد اما هنوز زمان رسمی کنارکشیدن از این پست را اعلام نکرده است.
فشاراعتراضات انقلابی مردم عراق و پای فشردن بر کنار زدن کل حکومت فعلا سبب شده است که نخست وزیر این کشور از پست خود کناره گیری کند. علیرغم کشته شدن ۴۰۰ نفر از معترضان و زخمی شدن هزاران نفر دیگر طی ۳۶روز گذشته، این اتفاق تا همینجا یک پیروزی برای مردم قیام کننده در عراق محسوب میشود و مردم عراق این پیروزی را جشن گرفته اند که برای تحقق آن بهای گزافی را تا کنون پرداخته اند.حکومت عراق با ادامه کشتار معترضان در شهرهای عراق در تلاش بود مردم را خسته کند اما قضیه برعکس بود و حاکمیت در اثر پافشاری، استقامت، فداکاری و ایستادگی مردم جان به لب رسیده تاحد گرفته شدن جان ۴۰۰ تن از عزیزانشان از سوی نیروهای سرکوب، عادل عبدالمهدی سمبل اجرایی حاکمیت و کل دستگاه فاسد حاکم بر عراق را خسته کرده و وادار به استعفا کردند.

اما این هنوز پایان کار نیست. با استعفای نخست وزیر مردم قیام کننده عراق که اکنون این پیروزی را جشن می گیرند، انرژی صد چندان گرفته اند. آنان اکنون که ثمره تلاش و ایستادگی خود را تا این درجه دیده اند، بدون شک قوی تر، طلب کارتر و مصمم تر از پیش برای تحقق خواستهایشان مبنی بر استعفای رئیس جمهور، رئیس مجلس و کل حکومت به قیام خود و برای دست یابی به یک جامعه آزاد، برابر و انسانی ادامه خواهند داد.مردم عراق طی بیش از یکماه گذشته تجارب زیادی را کسب کرده اند و ادامه مبارزه و قیام آنان برای رسیدن به هدف نهایی شان به سنت جا افتاده ای در کف خیابانهای نجف، بصره، بندر ام القصر، کربلا و میدان تحریر بغداد تبدیل شده است.

مردم عراق تا رسیدن به هدف نهایی کار زیادی در پیش رو دارند. آنان باید نه تنها کل حکومت قومی عشیره ای حاکم را کنار بزنند بلکه باید جریانات مرتجع اسلامی شریک در قدرت نظیرسیستانی و صدر را که میکوشند سوار اعتراضات مردم شوند از پیش پا برداشته و جاروکنند. استعفای نخست وزیر عراق که از حمایت رژیم جمهوری اسلامی برخوردار بود، ضربه ای کاری و محکم برپیکر رژیم جمهوری اسلامی نیز هست. تداوم قیام مردم عراق برای کنار زدن کل حکومت دراین کشور این نوید را به مردم ایران، عراق و لبنان میدهد که دم اژدهای اسلامی در حال له شدن است.
عبدل گلپریان
۸ آذر ۱۳۹۸

اینرا هم بخوانید

راه حل سقز علیه تهاجم شیمیایی- عبدل گلپریان

روز یکشنبه ۲۰ فروردین دست‌کم شش مدرسه دخترانه در شهر سقز به‌طور هم‌زمان هدف حملات …