ده امر فوری انقلاب

انقلاب عظیمی آغاز شده است. فوری ترین اهداف مردمی که قهرمانانه برای سرنگون کردن جمهوری اسلامی بپا خاسته اند از این قرار است:

 

۱- همه زندانیان سیاسی و دستگیر شدگان اعتراضات اخیر فورا باید آزاد شوند.

٢- تمام آمرین و عاملين جنايات جمهوری اسلامی در چند دهه  گذشته باید دستگیر و علنا محاکمه شوند.

٣- کلیه نیروهای سرکوبگر جمهوری اسلامی باید فورا منحل شوند.

٤-  مجازات اعدام باید فورا لغو شود. قوانین قصاص برچیده شود.

٥- كلیه اموال غارت شده مردم توسط مقامات و نهادهای مذهبی و دولتی باید فورا بازپس گرفته شود و به صاحبان آن برگردانده و یا  صرف کارهای عام المنفعه و رفاهى جامعه شود.

٦- حجاب تحمیلی و هر گونه جداسازی جنسیتی فورا ملغی شود و آزادی پوشش برقرار گردد. کليه قوانين ضد زن و تبعيض آميز عليه زنان باید فورا لغو شود و حقوق برابر زن و مرد در همه زمینه ها اعلام شود.

٧- مذهب از دولت، از سيستم قضائی، و از آموزش و پرورش باید کاملا جدا شود. آزادی کامل مذهب و بی مذهبی بعنوان عقيده و امر خصوصی افراد باید تضمین شود.

٨- آزادی بی قيد و شرط عقيده، بيان، اجتماعات، مطبوعات، تظاهرات، اعتصاب، تشکل و تحزب فورا باید اعلام و برقرار شود.
٩- برابری حقوقی  و مدنی همه شهروندان ايران مستقل از مذهب، زبان، و يا قوميت و ملیت فورا باید عملی شود.

١٠- يک زندگی مرفه و منطبق بر آخرين استانداردها و امکانات در پيشرفته ترين جوامع باید برای همه شهروندان تضمین شود. حداقل دستمزد باید بر مبنای این استانداردها افزایش پیدا کند و بیمه بیکاری مکفی برای همه بیکاران و افراد آماده به کار تامین شود. طب و بهداشت و تحصیل باید فورا برای همگان رایگان شود.

اينها مهمترین و فوری ترین خواسته ها و در واقع  ده فرمان انقلاب مردم علیه جمهوری اسلامی است. اعتراضات و تظاهرات و اعتصابات و اجتماعات برای تحقق این خواستها باید هرچه گسترده تر شود. تنها با سرنگونی جمهوری اسلامی و برقراری حاکمیت مستقیم همه زنان و مردان ساکن ایران است که این خواستها بنحو پیگیر و جامعی متحقق خواهد شد.

 

حزب كمونیست كارگری تمامی شما كارگران، زنان، و جوانان را به تلاش برای تبدیل این منشور به پرچم انقلابی که در حال شکل گرفتن است فرا میخواند.

حزب كمونیست كارگری ایران

۱٣ دیماه ۱۳۹۶، ٣ ژانویه ۲۰۱۸

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …