حزب کمونیست کارگری: دو اطلاعیه: تجمع بازنشستگان فولاد در اهواز و اصفهان، تامین اجتماعی در شوش و ذوب آهن در اصفهان


تجمع بازنشستگان فولاد در اهواز و اصفهان ، تامین اجتماعی در شوش و ذوب آهن در اصفهان

اطلاعیه خبری.- روز ۱۳ تیر جمعی از بازنشستگان و مستمری بگیران صندوق بازنشستگی فولاد اهواز و ذوب آهن اصفهان  در اعتراض به وضعیت بدمعیشتی و بیمه و درمان خود و سپرده شدن بخشی از تعهدات درمانی از سوی تامین اجتماعی به شرکت‌های رانت خوار  بیمه تکمیلی در اهواز، در  مقابل این صندوق تجمع کردند. اجرای همسان سازی ها و افزایش سطح حقوقها، درمان رایگان برای خود و همه مردم و برداشته شدن هرگونه واسطه گر و درمان پولی از جمله خواستهای اعلام شده این بازنشستگان در تجمع اعتراضی این روز بود.

– روز ۱۳ تیر بازنشستگان تامین اجتماعی در ادامه یکشنبه های اعتراض خود و برای پیگیری خواستهایشان در مقابل تامین اجتماعی شوش و اهواز تجمع کردند. در شوش بازنشستگان دست به راهپیمایی زدند. بازنشستگان شعار میدادند: ” سالاری حیا کن  سازمان را رها کن”، “فقط کف خیابون   بدست میاد حق مون”، ” شعار زیاد شنیدیم  عدالتی ندیدیم”، “برای بازنشسته   قانون باید عوض شه”. خواستهای اعلام شده بازنشستگان تامین اجتماعی در تجمعات و اعتراضاتشان عبارتند از: اجرای همسان سازی و افزایش حقوقها به بالای ۱۲ میلیون، درمان و تحصیل رایگان و داشتن حق مسکن، پایان دادن به دزدی ها و بازگردانده شدن پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و بسته شدن تمامی پرونده های امنیتی و آزادی فوری اسماعیل گرامی معلم بازنشسته زندانی که از چهاردهم فروردین در بازداشت بسر میبرد و به ۵ سال حبس و ۷۴ ضربه شلاق و دو میلیون جریمه نقدی محکوم شده است، و آزادی تمامی زندانیان سیاسی.

حزب کمونیست کارگری ایران

۱۳ تیر۱۴۰۰،  ۴ ژوئیه  ٢٠٢١

…………………..

اطلاعیه خبری

تجمع خدمتکاران و سرایداران آموزش و پرورش، کارگران فلوت ساوه، معلمان کارنامه سبز، شهرداری خرمشهر و دو خبر دیگر

– روز ۱۳ تیر خدمتکاران و سرایداران آموزش و پرورش بنا بر فراخوانی از قبل اعلام شده در اعتراض به سطح نازل حقوقها و فشارهای معیشتی و قراردادهای کاری شان با شعار خدمتکار می میرد، ذلت نمی پذیرد، مقابل آموزش و پرورش تجمع کردند.

– روز ۱۲ تیر جمعی از کارگران کاوه فلوت در ساوه که تولید کننده انواع مشخصی از شیشه است، با خواست بهره مندی از مزایای بازنشستگی پیش از موعد و در اعتراض به سطح نازل حقوقها و عدم پاسخگویی به مطالباتشان، در مقابل ساختمان اداره کار این شهرستان، دست به تجمع زدند. این کارگران خواستار شمرده شدن کارشان در زمره کارهای سخت و زیان آور هستند.

– روز یکشنبه ۱۳ تیرماه معلمانی که از قبول شدگان آزمون استخدامی سال ۹۹ هستند و کارنامه سبزها نامیده میشوند، در ادامه مبارزاتشان و با خواست استخدام رسمی  برای هفتمین روز در مقابل ساختمان وزارت آموزش و پرورش در تهران با شعار استخدام رسمی حق مسلم ماست، تجمع کردند. جمعی از این معلمان در طول یک هفته اعتراض خود به همراه فرزندانشان  در تحصن کامل مقابل وزارت آموزش ‌‌و پرورش بوده و شب را در آنجا سپری ‌کردند. معلمان کارنامه سبز تاکید میکنند که با توجه به کمبود نیرو در آموزش و پرورش و ظرفیت های خالی شغلی باید فورا به استخدام رسمی در آیند.

– روز ۱۳ تیر کارگران شهرداری خرمشهر در دومین روزِ اعتراض خود با تجمع و راهپیمایی در شهر و با در دست داشتن بنر خواستار پرداخت کامل ۶ ماه حقوق و ۱۰ ماه حق بیمه معوقه خود از سوی شهرداری شدند.

– روز ۱۳تیر جمعی از نیروهای شرکتی مرکز بهداشت قم با خواست همسان سازی و افزایش حقوقها و دائمی شدن قراردادهای کاری خود مقابل ساختمان وزارت بهداشت تجمع کردند.

– روز ۱۲ تیز کارگران اداره مخابرات قصرالدشت شیراز بخاطر عدم پاسخگویی به خواستهایشان مقابل اداره مخابرات خیابان ولیعصر تجمع اعتراضی برپا کردند.

– روز ۱۱ تیر تعدادی از کامیون‌داران  استان زنجان در اعتراض به گرانی سوخت قطعات یدکی خودرو و قوانین تبعیض‌آمیز و کفاف نکردن درآمد آنها برای تامین زندگیشان دست به اعتصاب زدند.  

حزب کمونیست کارگری ایران

پیش بسوی اعتصابات سراسری

پیش بسوی ایجاد شوراها

۱۳ تیر۱۴۰۰،  ۴ ژوئیه  ٢٠٢١

اینرا هم بخوانید

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین

نامه نرگس محمدی برای نیکای شجاع از زندان اوین.متن نامه به شرح زیر است: «قامت …