دو مقام جمهوری اسلامی عملا حکم دادگاه آبان را پذیرفتند

مقامات جمهوری اسلامی که از متهمان دادگاه آبان در لندن بودند حاضر به شرکت در جلسات دادگاه نشدند اما دو نفر از مقامات حکومت در حین برگزاری دادگاه، با اظهاراتشان عملا گزارش شهود دادگاه را تایید کردند و قبل از اینکه دادگاه رای خود را صادر کند، محکومیت حکومت را پذیرفتند!

نوروزی نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس اسلامی در واکنش به برگزاری دادگاه آبان در انگلیس وقیحانه گفت: «یکی از آن‌هایی که به مردم شلیک کرد من بودم، ما کُشتیم، حالا چه کسی می‌خواهد ما را محاکمه کند»؟!

این دیگر به هیچ شاهدی نیاز دارد صریح و بدون پرده پوشی میگوید ما آدمکشیم.

مقام دیگر ی که در مورد این دادگاه اظهار نظر کرده علی باقری کنی معاون وزیر خارجه جمهوری اسلامی است که برگزار کنندگان دادگاه را “تروریست” خوانده است.

او به شیوه دیگری که بیشتر در حکومت مرسوم است به آدمکشی حکومتیان اعتراف کرده است. اقدام برگزار کنندگان دادگاه آبان و خانواده هایی که شهادت دادند یک فعالیت سیاسی است. نه اسلحه ای دستشان است نه آدم کشته اند نه به سر یا پای کسی شلیک کرده اند و مقام رسمی حکومت آنها را تروریست میخواند. صرفنظر از اینکه این تروریست خواندن بی دلیل دیگران قابل تعقیب است اما حساب کنید که اینها که یک فعالیت تماما سیاسی در لندن را تروریستی میخوانند چگونه در داخل کشور تظاهرکنندگان را عامل اسرائیل و آمریکا میخوانند و به آنها شلیک میکنند و یا به فعالین سیاسی مردم مهر تروریست و خرابکار و جاسوس میزنند و اعدام میکنند.

صحبت هر دو مقام حکومت اعتراف آشکاری است که مردم ایران و کل مردم دنیا با یک حکومت آدمکش و مشتی جنایتکار طرفند.

دادگاه آبان صرفنظر از دستاوردهای سیاسی دیگرش، تا همینجا که آدمکشان را از سوراخ بیرون کشید نیز دادگاهی موفق و درخور توجه بود.

اصغر کریمی

15 نوامبر 2021

اینرا هم بخوانید

باز هم رضا پهلوی فیل هوا کرد! اصغر کریمی

مندرج در ژورنال شماره ۷۰۲ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …