دیوان عالی محدودیت مورد نظر دولت ترامپ برای پناهجویان را موقتا تایید کرد

دیوان عالی ایالات متحده به دولت پرزیدنت دونالد ترامپ اختیار داد، دست کم تا زمان بررسی پرونده در دادگاه تجدید نظر، تدابیر سخت‌گیرانه تری را در زمینه ورود پناهجویان به داخل کشور به اجرا بگذارد. به این ترتیب در قالب فرمان اجرایی پرزیدنت ترامپ، محدودیت برای ورود پناهجویان شش کشور عمدتا مسلمان به آمریکا اعمال می شود.

جلسه روز چهارشنبه ۲۸ تیر دیوان عالی برای بررسی درخواست هفته گذشته دولت در مورد حکم قاضی یک دادگاه منطقه‌ای برگزار شد که دولت آمریکا را ملزم به همکاری با آژانس رسیدگی به اسکان پناهجویان در ایالات متحده می‌کرد.

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز چهارشنبه ضمن اعلام این خبر نوشت، با این حال قضات دیوان عالی حکم اخیر دادگاهی برای تسهیل سفر برخی مسافران شش کشور عمدتا مسلمان به آمریکا را به قوت خود باقی گذاشتند.

قاضی دریک واتسون، در حکم هفته گذشته خود، همچنین حوزه خانوادگی یا فامیلی افرادی که با پناهجویان ساکن در داخل آمریکا به نحوی نسبت داشته و قصد ورود به کشور برای دیدار با آنها را دارند، گسترش داد.

دیوان عالی همچنین نظر قاضی واتسون را تایید کرد که پدر و مادربزرگ را جزو بستگان نزدیک لحاظ می کرد.

بنابر اعلام دیوان عالی، دادگاه فدرال تجدیدنظر در سان فرانسیسکو اکنون مسئولیت رسیدگی به درخواست دولت را بر عهده دارد.رادی وآمریکا

اینرا هم بخوانید

معاون وزارت آموزش و پرورش: با معلم بلاگرها برخورد کردیم و از سیستم حذف شدند!

حجت‌الاسلام محمدحسین پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش به تسنیم گفته: وزارت …