مشاور امنیت ملی کاخ سفید: بررسی برجام توسط دولت ترامپ تا آخر تابستان تکمیل می‌شود

همزمان با انتشار دومین گزارش دولت ترامپ درباره میزان پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته ای در دومین سالگرد این توافق، مشاور امنیت ملی کاخ سفید می گوید دولت آمریکا بررسی مجدد توافق هسته ای با ایران را تا پایان تابستان تکمیل می کند.

«هربرت رابرت مک‌مستر» مشاور امنیت ملی کاخ سفید روز دوشنبه ۲۶ تیر به نشریه «نشنال ریویو» گفت توافق هسته ای کشورهای پنج به علاوه یک با ایران، نتوانسته رفتار جمهوری اسلامی ایران را اصلاح کند.

به گفته آقای مک‌مستر، جمهوری اسلامی ایران ناقض روح توافق بوده و آنها در مسیر نقض متن این توافق هستند.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید تاکید کرد هدف از بررسی مجدد دولت ترامپ، بررسی دقیقتر برای جلوگیری از نقض کامل توافق از سوی ایران است.

همزمان وزیر خارجه ایران نیز در سخنانی در رسانه های آمریکایی مدعی شد، ایالات متحده به روح برجام پایبند نیست.

یه ماه پیش وزیر خارجه آمریکا اعلام کرد از سوی پرزیدنت ترامپ مامور بررسی مجدد برجام شده است. روز دوشنبه آقای مک‌مستر اعلام کرد این بررسی تا پایان تابستان قرار است تکمیل شود.

مقام های دولت ترامپ توافق هسته ای با ایران را توافق بدی می نامند و رئیس جمهوری آمریکا بارها از آن انتقاد کرده است.

روز دوشنبه، ساعتی قبل از اعلام وزارت خارجه آمریکا درباره پایبندی ایران به توافق هسته ای، شان اسپایسر سخنگوی کاخ سفید نیز بار دیگر به موضع رئیس جمهوری آمریکا درباره توافق اشاره کرد و گفت به عقیده آقای ترامپ، برجام «یک توافق بد» است.

پیشتر «الیز لابوت»، خبرنگار سی ان ان به نقل از یک مقام آمریکایی گزارش داد شواهد نشان می دهد دولت ترامپ بعد از تکمیل بررسی ها همچنان در توافق برجام خواهد ماند اما اجرای سفت و سخت آن را مد نظر خواهد داشت.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

چهار واحد صنفی متعلق به شهروندان بهائی در شهرکرد و فرخشهر پلمب شدند

روز چهارشنبه دوازدهم اردیبهشت ۱۴۰۳، چهار واحد صنفی متعلق به شهروند بهائی در شهرستانهای شهرکرد …