رای‌گیری بیمه درمانی به تاخیر افتاد

رهبران جمهوریخواه سنای آمریکا روز سه شنبه رای گیری بر سر طرح بیمه بهداشت و درمان خود را تا شش ماه به تاخیر انداختند.

میچ مک کانل سناتور جمهوریخواه و رهبر اکثریت سنا در آنچه که عقب نشینی از یکی از اولویت های دونالد ترامپ و جمهوریخواهان برداشت شده، گفت: «این هفته به طرح رسیدگی نمی کنیم اما همچنان در حال تلاش برای جلب حمایت قانونگذاران و رسیدن به حمایت ۵۰ نفر هستیم.»

برای باقی ماندن و پیشبرد طرح بیمه جمهوریخواهان برای جایگزینی بیمه همگانی اوباما، ۵۰ سناتور باید از آن حمایت کنند.

مک کانل گفت: «هنوز بحث های زیادی در جریان است و هنوز امیدوارم که به هدف برسیم.»

خبرگزاری آسوشیتدپرس می گوید که سناتورهای جمهوریخواه قصد دارند شامگاه سه شنبه در کاخ سفید با دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا ملاقات کنند.

تغییر بیمه همگانی دولت اوباما موسوم به اوباماکر یکی از شعارهای اصلی جمهوریخواهان در سه سال اخیر است اما اکنون چند جمهوریخواه حاضر به همراهی برای تغییر این قانون نیستند. این جمهوریخواهان می گویند با طرح جدید هم حزبی های شان، حدود ۲۰ میلیون آمریکایی بیمه شان را از دست می دهند.

جمهوریخواهان در سنا اکثریت ۵۲ سناتور را دارند ولی با توجه به مخالفت دست کم چهار سناتور، آنها قادر به تصویب این طرح در سنا نخواهند بود. جمهوریخواهان اگر در سنا بتوانند این طرح را به تصویب برسانند، برای تبدیل شدن آن به قانون کار سختی نخواهند داشت چون مجلس نمایندگان در اختیار اکثریت جمهوریخواهان است و پرزیدنت ترامپ هم پیشتر گفته بود طرح مصوب کنگره را امضا می کند.رادیو آمریکا

اینرا هم بخوانید

آیا گشت ارشاد جدید جواب داده است؟ تصاویر از حضور زنان بی حجاب در خیابانها و مراکز تهران. گزارش وب سایت حکومتی

وب حکومتی انصاف گزارشی از وضعیت بی حجابی با عکس های متنوع از محلات تهران …