رسول طالب مقدم آزاد شد

روز ١٣ خرداد رسول طالب مقدم از اعضای سندیکای شرکت واحد آزاد شد. آزادی او را به خانواده اش، به کارگران شرکت واحد و به همگان تبریک میگوییم. رسول طالب مقدم از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر ٩٨ است که برای اجرای حکم ٢ سال حبس در روز ١٢ اردیبهشت احضار شده و بعد از اجرای حکم وحشیانه ٧٤ ضربه شلاق بازداشت و به زندان فشافویه انتقال یافت.
اما انعکاس این عمل شنیع و جنایتکارانه در میان کارگران آنچنان ولوله ای به راه انداخت که حکومت اسلامی ناگزیر به آزادی رسول طالب مقدم در روز بعدش در سیزدهم خردادماه شد.
با آزادی وی ماجرا پایان نیافته است و این عمل گستاخانه حکومت باید با اعتراض وسیع کارگران و کل جامعه باید پاسخ بگیرد.
رسول طالب مقدم در اول مه ٩٨ همراه با شمار بسیاری از فعالین کارگری و فعالین اجتماعی بازداشت و بعد از ١١ روز حبس به قید وسیع آزاد شده بود. . او در بیدادگاه رژیم به جرم شرکت در مراسم اول مه به مجازات وحشیانه ٢ سال حبس و ٧٤ ضربه شلاق محکوم شد.
در قبال احکام وحشیانه علیه فعالین کارگری و بازداشت شدگان روز جهانی کارگر کارزار قدرتمندی به راه افتاد و یک تاکید این کارزار بر حق مسلم برگزاری اول ماه مه برای کارگران و کل جامعه بود. زیر فشار این کارزار در ماه اخیر لغو برخی از احکام صادره برای بازداشت شدگان روز جهانی کارگر از سوی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی اعلام گردید. اما احکام شماری دیگر از آنان از جمله رسول طالب مقدم و نسرین جوادی از اعضای اتحادیه آزاد کارگران ایران و از بنیانگزاران شورای بازنشستگان تامین اجتماعی که ٥ سال حکم دارد، همچنان باقی ماند. همانطور که حکومت را زیر فشار اعتراضمان وادار به آزادی طالب مقدم کردیم، همانطور که با قدرت مبارزاتمان توانستیم رژیم را گام بزرگی به عقب برانیم و احکام صادره برای بازداشت شدگان نیشکر هفت تپه و برخی از بازداشت شدگان روز جهانی کارگر از جمله عاطفه رنگریز و مرضیه امیری لغو گردید، باید فشار بیاوریم که احکام صادره برای تمامی بازداشت شدگان روز جهانی کارگر لغو شود و برگزاری اول مه را به عنوان حق مسلم خود تحمیل کنیم. امروز جنبش قدرتمندی برای آزادی زندانیان سیاسی در جریان است. با قدرت این جنبش در زندانها را میگشاییم.
کمپین برای آزادی کارگران زندانی
http://free-them-now.com/
Shahla.daneshfar2@gmail.com
١٢ خرداد ٩٩، ١ ژوئن ۲۰۲۰

اینرا هم بخوانید

Hollow operation, Hollow regime- Bahram Soroush

April 15, 2024 The Islamic Republic’s drone and missile attack on Israel was not a …