روسیه ارودگاههای مخالفان اسد در مرز ترکیه را بمباران کرد

گزارش‌ها حاکی است که جنگنده‌های روسیه روز یکشنبه اول فروردین اردوگاه‌های آموزشی شورشیان مخالف حکومت بشار اسد در شمال غرب سوریه را هدف قرار دادند.

همزمان با حملات هوایی جنگنده‌های روسیه در نزدیکی اردوگاه پناهجویان که با ترکیه همجوار است، یک موشک روسی زمین به زمین نیز به شهرستان «قاح» اصابت کرد.

همچنین یک تاسیسات گازی در نزدیکی شهر «سرمدا» در استان ادلب هدف حمله جنگنده‌های روسیه قرار گرفت اما تاکنون تلفاتی در این مورد گزارش نشده است.

این حملات پس از آن صورت گرفت که اصابت گلوله‌های توپخانه ارتش ملی سوریه به بیمارستانی در حومه حلب، منجر به کشته شدن دست‌کم پنج غیرنظامی و زخمی شدن ۱۴ نفر از کادر درمانی این بیمارستان شد. در میان کشته‌شدگان یک کودک و یک زن به چشم می‌خورد.

یوسف حمود، سخنگوی ارتش ملی سوریه، به خبرگزاری رویترز گفت: «حملات هوایی روسیه ادامه دارد. موشک‌های بالستیک نیز نواحی نزدیک به مراکز غیر نظامی را هدف قرار داده‌اند».

او هدف از حملات متحدان روس بشار اسد را ایجاد «بی‌ثباتی» و «آشفتگی و آشوب» در آخرین پایگاه‌های تحت کنترل نیروهای شورشی در سوریه عنوان کرد.

ادلب، آخرین منطقه باقی‌مانده در دست مخالفان دولت مرکزی در جنگ سوریه است که ارتش بشار اسد با حمایت روسیه و سایر متحدین با دمشق، برای بازپس‌گیری آن تلاش می‌کند.

روسیه با هدف کمک به بقای حکومت بشار اسد از شهریور سال ۹۴ در سوریه حضور نظامی دارد و جنگنده‌های آن چتر پوششی برای پیشروی نیروهای زمینی ارتش سوریه ایجاد می‌کنند.

میلیون‌ها تن از سوری‌ها هنوز آواره هستند و از سه میلیون جمعیت پیشین استان ادلب، بسیاری از آن‌ها کماکان در اردوگاه‌هایی که حداقل امکانات رفاهی و بهداشتی دارند، زندگی می‌کنند.رادیو فردا

اینرا هم بخوانید

۴۲ درصد خانوارهای تهرانی زیر خط فقر مسکن هستند

بنا به گفته مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران، ۴۲ درصد خانوار‌های شهر تهران زیر خط …