زامبی های طالبان و عطش زندگی زنان در افغانستان

طالبان از رانندگان خودروهای مسافربری خواسته که زنان را بدون “همراه محرم”‌ مرد در مسیر طولانی سوار نکنند. همچنین از رانندگان وسایل نقلیه خواسته شده است که تنها زنان با حجاب اسلامی و همراه با محرم مرد را در مسیرهای طولانی‌ سوار کنند.

این یک فیلم ترسناک از حمله زامبی های خون آشام به مردم نیست که در کنج گرم خانه خود به تماشایش نشسته ایم. طالبان نماینده اسلام سیاسی است که با چراغ سبز دولت آمریکا و سکوت دول غربی در افغانستان مجددا به قدرت رسیده است. خطر اینجا است.

با این همه زنان در افغانستان نشان داده اند طالبان و ارتجاع منطقه و جهانی راه بسیار دشواری در پیش دارند تا زنان تشنه رهایی در این کشور را اسیر و مطیع و سر بفرمان تبدیل کنند. اگر افغانستان جامعه ای اسلامی بود و مردم و خصوصا زنان به میل و اراده خود به اسلام  گردن می نهادند، دیگر نیازی به صدور فرمان نبود. طالبان نمی تواند زنان را به کنج خانه ها بازگرداند. برقع پوششان کند و حق تحصیل و سفر به تنهایی را از آنها سلب کند.   

سخنگوی طالبان می گوید این دستور العمل جنبه توصیه دارد و دستوری نیست. همین اعترافی به قدرت و مبارزه زنان علیه تاریک اندیشان طالبان در افغانستان است. حتی جرئت نمی کنند خط و نشان سفت و سخت بکشند چون در دو جبهه مردم را علیه خود می شورانند. مردم متمدن جهان و مردم متفر از طالبان در افغانستان را. زنان و مردم افغانستان شایسته بیشترین حمایت بین المللی هستند. مردم ایران باید در خط مقدم دفاع از زنان و همه مردم افغانستان قرار بگیرند. دشمن ما در ایران و افغانستان یکی است. هم در ایران هم در افغانستان آنها را جارو می کنیم.

اینرا هم بخوانید

توماج، تظاهرات باشکوه و رژیم درمانده – کیوان جاوید

مندرج در ژورنال شماره ۷۱۶ (لینک به فایل پی دی اف نشریه ژورنال برای پیاده …