فراخوان معلمان بازنشسته به تجمع سراسری و حمایت شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان ساعت ۱۰ صبح ۷ دیماه ۱۴۰۰

اطلاعیه خبری.معلمان بازنشسته برای پیگیری مطالبات خود و با خواست اجرایی شدن همسان سازی حقوقها و افزایش آن به بالای خط فقر ۱۲ میلیونی برای ساعت ده صبح  روز هفتم دیماه به تجمع سراسری فراخوان داده اند. این فراخوان از سوی شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگیان مورد پشتیبانی قرار گرفته و در بخشی از بیانیه حمایتی آن چنین آمده است: “با توجه به اینکه تاکنون دولت و مجلس به مطالبات فرهنگیان شریف بازنشسته توجه ننموده و آنان را بارها مجبور به تحصن و تجمع نموده‌است شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران بنابر وظیفه ذاتی خود از مطالبه‌گری بازنشستگان و تجمع اعلام شده در تاریخ #سه‌شنبه ، #هفتم‌دی‌ماه، دفاع و حمایت می‌کند. شورای هماهنگی تشکل‌های صنفی فرهنگیان ایران از تمام فرهنگیان شاغل و بازنشسته می‌خواهد که همبستگی و اتحاد عمل خود را تا تحقق مطالبات حفظ نمایند “. شورای هماهنگی تشکلهای صنفی فرهنگی با تاکید بر کنارهم قرار گرفتن معلمان شاغل و بازنشسته و شعارهای “شاغلان امروز بازنشستگان فردا هستند” ،”بازنشستگان امروز شاغلان دیروز هستند” همبستگی همه جانبه خود را از فراخوان همکاران بازنشسته خود اعلام کرده اند.

این تجمعات در تهران و استان البرز مقابل مجلس اسلامی و در شهرستانها مقابل صندوق بازنشستگی برپا خواهد شد. معلمان بازنشسته یک نیروی مهم تجمعات اعتراضی هزاران نفره معلمان بوده اند.معلمان بازنشسته در اعتراضاتشان بارها و بارها بر مطالباتی چون تحصیل و درمان رایگان و داشتن حق مسکن برای همه، پایان دادن به امنیتی کردن مبارزات و آزادی معلمان زندانی و تمامی زندانیان سیاسی، پایان دادن به دزدی ها و اختلاس ها و بازگشت پولهای به سرقت رفته به صندوق بازنشستگی تاکید کرده اند.

خواستهای مشترکی مبارزات معلمان بازنشسته و شاغل را به هم وصل میکند. از مبارزات معلمان و فراخوان معلمان بازنشسته باید وسیع حمایت و پشتیبانی کرد.

حزب کمونیست کارگری ایران

۶ دی ۱۴۰۰ ، ۲۷ دسامبر ۲۰۲۱

اینرا هم بخوانید

نماینده مجلس: پنج گروه بی حجاب بازداشت میشوند. تصویربرداری در لایحه حجاب آمده است!

نماینده مجلس: پنج گروه بی حجاب بازداشت میشوند. تصویربرداری در لایحه حجاب آمده است!فارس به …