زلزله ۵.۷ ریشتری در بیرم فارس. خسارت به 80 خانه

 فرماندار ویژه لارستان با اشاره به اینکه در زلزله بیرم به 80 منزل مسکونی خسارت وارد شد، گفت: براساس گزارش‌های اولیه درشهرستان گراش نیز یک نفر مصدوم شده است.فرماندار ویژه لارستان ادامه داد: بیشترین خسارت منازل در بیرم با 50 واحد و صحرای باغ با 30 واحد مسکونی گزارش شده است.از فارس

***********************

شتاب زلزله دوم که از سوی برخی از آژانس‌های بین‌المللی به ثبت رسیده است، بیش از ۵۰۰ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه است که این میزان شتاب بالایی است و احتمال تخریب خانه‌های خشت و گلی روستایی وجود دارد.

به گزارش ایسنا از ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه امشب سه شنبه ۲۰ خرداد ماه زلزله‌های متعددی در استان فارس رخ داده است. اولین زلزله مربوط به ساعت ۲۰ و ۳۸ دقیقه امشب در بیرم این استان بوده است که در ۲۶ کیلومتری بیرم، ۲۶ کیلومتری خنج و ۴۰ کیلومتری محمله بوده است. زلزله دوم در ساعت ۲۱ و ۴۸ دقیقه به ثبت رسید.

در ساعت ۲۲ و ۱۳ دقیقه امشب نیز زمین‌لرزه‌ای به بزرگای ۴ در خنج استان فارس رخ داد که در عمق ۱۰ کیلومتری و در ۲۳ کیلومتری خنج، ۳۱ کیلومتری بیرم و ۳۴ کیلومتری محمله این استان رخ داد.

مهندس اسماعیل فرزانگان در گفت‌وگو با ایسنا در این باره گفت: در استان فارس چند زمین‌لرزه رخ داده است که یکی از آنها با بزرگای ۵.۱ با شتاب ۶۶ سانتی‌متر  بر مجذور ثانیه و دیگری با بزرگای ۵.۷ بوده است.  

وی با تاکید بر اینکه شتاب زلزله دوم که از سوی برخی از آژانس‌های بین‌المللی به ثبت رسیده است، بیش از ۵۰۰ سانتی‌متر بر مجذور ثانیه است که این میزان شتاب بالایی است و احتمال تخریب خانه‌های خشت و گلی روستایی وجود دارد.

فرزانگان، ادامه داد: نزدیکترین ایستگاه ثبت کننده شبکه ملی شتابنگاری زمین‌لرزه ۵.۷ بیرم -خنج استان فارس، ایستگاه “خلیلی” است که شتاب آن را ۵۶۰ سانتی متر بر مجذور ثانیه اعلام کرده است.


اینرا هم بخوانید

دفاع رویائیان از فرماندهان سابق ناجا از” طرح نور”، تهدید و برخورد با زنان بی حجاب

سایت حکومتی خبر آنلاین به نقل از محمد رویانیان از فرماندهان سابق ناجا تیتر زه:”دفاع …