زنده باد اعتصاب کارگران شركت هاى مس سونگون ورزقان

روز سه‌شنبه ۱۴ تیرماه کارگران پیمانکاری شرکت‌های آهن‌آجین، مبین، نوآوران، زحل و ندای رهاوی شاغل در مجتمع مس سونگون ورزقان، در اعتراض به عدم رسیدگی به مطالبات‌شان و همچنین بازداشت دو ‌نفر از همکارانشان توسط نهادهای امنیتی، دست از کار کشیده و با بستن ورودی این معدن در محوطه معدن دست به تجمع اعتراضی زدند.
در جریان اين اعتراض دو نفر از کارگران معدن به اسامی، ولی‌الله محمودی و ارشد کاظم‌پور توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند. ولی‌الله محمودی نماینده کارگران شرکت آهن آجین می‌باشد. بنا بر گزارشات منتشره در مدياى اجتماعى، نیروهای امنیتی و انتظامی به قصد ایجاد رعب و‌ وحشت و سرکوب کارگران، هم در محل معدن و هم در ورزقان در حال آماده باش هستند.
اعتراض کارگران معدن مس سونگون به سطح نازل حقوقها، قراردادهای موقت و پیمانی و نداشتن امنیت شغلی است. کارگران خواستار اجرای طرح طبقه بندی مشاغل، افزایش فوری دستمزدها و کوتاه شدن دست پیمانکاران و دائمی شدن قراردادها هستند. کارگران همچنين بر همسان سازی فوری حقوقها و افزایش سطح آن تاکید دارند. کارگران می گویند كه آنها خواستهاى خود را بارها در تجمعات و اعتراضات ماه هاى گذشته اعلام كرده اند ولى تا امروز کارفرما و مسئولان شرکت مس ایران به خواستها و مطالبات آنها جوابی نداده اند.
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ضمن حمایت از خواستهای برحق کارگران، تاکید می کند تنها با ادامه اعتراض و اعتصاب است که کارگران می توانند خواستهایشان رابه کارفرمایان تحمیل بکنند. لازم است كه كارگران مجمع عمومی خود را برگزار کنند و متحدانه در مورد ادامه اعتصاب تصمیم گیری کنند. علاوه بر این دو کارگر دستگیر شده باید فورا آزاد شوند. جلب حمایت دیگر بخش های کارگران سونگون و اعتصاب همزمان آنها، تجمع همزمان با اعتصاب با حضور خانواده های کارگران اعتصابی، جلب حمایت مردم منطقه و خبررسانی مداوم از اعتصاب، ميتواند نقش مهمی در به کرسی نشاندن خواست های کارگران بازى كند
کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران
١٤ تیر ١٤٠١
تصاویری از اعتراض روز سه شنبه ۱۴ تیرماه کارگران شرکت های زیر مجموعه مجتمع مس سونگون

https://t.me/Sahandazarbyjan

اینرا هم بخوانید

دادگستری هرمزگان از شناسایی۱۰۰۰ کانتینر کالای “بدون هویت” در اسکله رجایی در بندرعباس خبر داده

مجتبی قهرمانی رئیس کل دادگستری هرمزگان از شناسایی ۱۰۰۰ “کانتینر کالای بدون صاحب” در بندر رجایی …