کارگران اخراجی کارخانه سبلان پارچه به اعتراضات خود عليه اخراج ادامه ميدهند

کارخانه سبلان پارچه تا اوایل امسال تقریبا تعطیل بوده و صدها کارگر آن تعدیل شده بودند. کارگران این کارخانه در ماههای گذشته در اعتراض به اخراج و بلاتکلیفی دست به چندین مورد اعتراض زده بودند. از ابتدای خرداد ماه سال جاری بعد از یک دوره اعتراض کارگران کارخانه سبلان پارچه و آغاز به کار دوباره‌ کارخانه، تعدادی از کارگران بر سر کار برگشتند ولی هنوزنزدیک به ۲۸۰ کارگر بیکار شده همچنان منتظر بازگشت به کار بوده و از کارفرما به اداره کار شکایت کرده اند که تا کنون پاسخی به خواست آنها داده نشده است.

کارفرمای کارخانه در واکنش به اعتراضات خرداد ماه امسال، ابتدا از ورود حدود ۵۰۰ کارگر واحد پوشاک به محل کار جلوگیری کرد. ولی بعد از چند روز و در اثر ادامه اعتراض کارگران، کارفرما مجبور شد تعداد دیگری از کارگران  را بر سر کار بازگرداند. تا به امروز کارفرما از اشتغال مجدد ٢٨٠ کارگر تعدیل شده، خودداری کرده است.

لازم به توضیح است كه مجموعه سبلان پارچه با حدود هزار و ۲۰۰ کارگر از چند بخش تولیدی (پوشاک، تخت بافی، گردبافی…) تشکیل شده‌ است. چند سال است کارگران واحد پوشاک نسبت به روند پرداخت حقوق، بیمه و سایر مطالباتشان معترض بود و بارها برای تحقق خواستهایشان دست به اعتراض زده اند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران سیاست اخراج کارگران به بهانه اعتراض را بشدت محکوم می کند. اعتراض و اعتصاب حق کارگران است. لازم است کارگران شاغل در این کارخانه در همبستگی با و حمایت از خواست بازگشت به کار همکارانشان دست به اعتراض زده و خواهان بازگشت به کار همکاران اخراجی خود شوند.

کمیته آذربایجان حزب کمونیست کارگری ایران

١٤ تیر ١٤٠١

اینرا هم بخوانید

قطعنامه پایانی تجمع کشوری فرهنگیان ١٣اردیبهشت ١٤٠٣

درود بر مردم شریف ایران مطابق اصل ۲۷ قانون اساسی حق تشکیل تجمعات آزاد، بدون …