سازمان ملل: ایران برای حوثی‌ها اسلحه و موشک ارسال می‌کند

العربیه،کارشناسان سازمان ملل متحد روز چهارشنبه 27 ژانویه در گزارشی به شورای امنیت، تأکید کردند که نهادهایی تابع دولت ایران برای شبه نظامیان حوثی در یمن سلاح ارسال می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، کارشناسان مستقل سازمان ملل که مسئول تحریم تسلیحاتی یمن هستند، روز چهارشنبه گزارش دادند که شواهد بیشتری در دست دارند که نشان می‌دهد نهادهایی از داخل ایران برای حوثی‌ها سلاح به شبه‌نظامیان حوثی ارسال می‌کنند.

هفته گذشته، وزارت کشور یمن تأکید کرد، موشک‌هایی که توسط حوثی‌ها به سوی شهرهای تحت کنترل دولت قانونی یا به پادشاهی سعودی پرتاب می‌شوند، به وسیله متخصصان ایرانی و لبنانی تهیه و در اختیار حوثی‌ها قرار می‌گیرد.

دولت یمن همواره تأکید کرده که ایران شبه نظامیان حوثی را با سلاح‌ها و موشک‌های بالستیک تجهیز می‌کند.

ائتلاف عربی برای حمایت از مشروعیت در یمن بیش از یک بار موشک هایی را که توسط حوثی ها پرتاب شده اند ارائه می دهد که نشان می دهد اصل آنها ایران است.

تحقیقاتی که سال گذشته توسط کمیته نظامی وابسته به وزارت دفاع یمن انجام شد، نشان داد که موشک‌هایی که مناطق مسکونی شهر مارب در شمال شرقی یمن را هدف قرار داده بود، ساخت ایران بوده است این موشک‌ها به صورت قطعاتی مجزا قاچاقی به یمن ارسال شده و سپس توسط کارشناسان موشکی سپاه در صنعا نصب شده‎اند.

ایالات متحده آمریکا نیز بارها تأکید کرده که ایران نه تنها در یمن بلکه در عراق ، لبنان و سایر کشورهای عربی از شبه نظامیان فرقه‌گرا با اسلحه و پول پشتیبانی می‌کند.

روز گذشته، مایکل آرون، سفیر بریتانیا در یمن هشدار داد که کنترل حوثی‌ها بر صنعا، پایتخت یمن، نفوذ ایران در این کشور را افزایش می‌دهد. هارون زنگ خطر به صدا درآورد و گفت:«حوثی‌ها در حال تغییر جامعه یمن، برنامه‌های درسی مدارس دانشگاه‌ها را را برخلاف فرهنگ یمنی‌ها تغییر می دهند ، و کودکان را به جبهه‎های جنگ می‌فرستند».

ایران حمایت تسلیحاتی خود از حوثی‌ها را نه تنها پنهان نمی‎کند بلکه فرماندهان نظامی این کشور در اظهارات خود با افتخار از حمایت تسلیحاتی از حوثی‌ها سخن می‎گویند.

سرتیپ ابوالفضل شکارجی سخنگوی نیروهای مسلح ایران، در سپتامبر گذشته گفت: «ما فن آوری‌های دفاعی برای تولید موشک و هواپیماهای بدون سرنشین را در اختیار حوثی‌ها قرار دادیم».

اینرا هم بخوانید

با موافقت خامنه ای، حکم اعدام بابک زنجانی به٢٠سال زندان تغییر کرد

سخنگوی قوه قضاییه جمهوری اسلامی می گوید: درخواست عفو بابک زنجانی از سوی دادگستری استان …