سه ماه حق بیمه ۵ هزار کارگر شرکت واحد پرداخت نشده

ایلنا،باقری(رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران)  گفته است اکنون سه ماه است که حق بیمه جاری بیش از ۵ هزار کارگر شرکت واحد پرداخت نشده. رانندگان در تعویض دفترچه بیمه و برخورداری از خدمات درمانی تامین اجتماعی مشکل دارند؛ سازمان تامین اجتماعی به دلیل‌عدم پرداخت حق بیمه در سه ماه گذشته، به رانندگان خدمات ارائه نمی‌دهد. در عین حال، بیمه تکمیلی هم نداریم؛ حق بیمه تکمیلی از حساب رانندگان کسر شده اما به بیمه گزار پرداخت نشده است.

رئیس شورای اسلامی کار شرکت واحد اتوبوسرانی تهران، در ادامه می‌گوید: سه درصد از حقوق رانندگان هرماه برای پس‌انداز در صندوق ذخیره شهرداری کسر می‌شود؛ این سه درصد از حقوق‌ها کسر شده اما به صندوق واریز نشده است. تغذیه رانندگان و لباس فرم آن‌ها نیز معوق مانده است.

وی با تاکید بر اینکه آخرین بیمه واریزی به حساب تامین اجتماعی مربوط به برج هشت است؛ اضافه می‌کند: در حالی سختی کار رانندگان واریز نمی‌شود که شغل رانندگی اتوبوس آنهم در شهری مانند تهران با خطرات و مخاطرات بسیار همراه است؛ رانندگان هر روز و هر ساعت در معرض خطر قرار دارند.

به گفته باقری، شرکت واحد پول دارد اما حق بیمه‌ها را واریز نمی‌کند؛ حتی در یک نوبت، تامین اجتماعی اقدام به بلوکه کردن حساب‌های شرکت واحد کرد اما بدون برداشت وجه، از حسابها رفع مسدودی نمود.

او تاکید می‌کند: سازمان تامین اجتماعی از یک طرف پول شرکت واحد را بلوکه نمی‌کند و از طرف دیگر به کارگران خدمات نمی‌دهد؛ این رویکرد در تقابل با ماده ۳۶ قانون تامین اجتماعی است و به ضرر قطعی کارگران تمام می‌شود. الان نیروهای شرکت واحد به دلیل سه ماه حق بیمه معوق به شدت ناراضی هستند؛ در شرایط کرونا و خطر بیماری، چرا رانندگانی که در معرض آسیب‌های بسیار هستند، باید از داشتن دفترچه بیمه محروم باشند؛ تامین اجتماعی یا حساب‌های شرکت واحد را بلوکه کند یا به رانندگان خدمات بدهد.

اینرا هم بخوانید

سازمان ملل غیرنظامیان اسرائیلی را به “تخریب” کمک‌های ارسالی بە غزه متهم کرد

سازمان ملل می‌گوید کە غیرنظامیان اسرائیلی هنگام عبور کمک‌های اردن از کرانه باختری، کە بە …