سخنان روحانی در مضحکه حکومتی سالگرد انقلاب 57

روحانی بر حمایت از تروریسم در منطقه. ساخت موشک و تائید بر سرکوب های دهها ول به قدرت رسیدن حکومت تاکید کرد.موضوع جداکردن بخش هایی از ایران در صد سال گذشته، ادعای آزادی در کشور .. بخش هایی از سخنان وی برگرفته از ایلنا ضمیمه است. روزنه

 

*********************

ایلنا،روحانی اگر در سال‌های اول انقلاب توانستیم، ترور و شورش را در این کشور از بین ببریم و کشور را آرام کنیم، مردم، دولت و نیروهای مسلح پشت سر امام بودند. در جنگ نیز همین‌طور بود و در تحریم هم با ایستادگی‌مان، با همراهی‌مان با همکاری و تعاون‌مان در برابر آمریکا پیروز می‌شویم.

۱۳۸ سال قبل بخشی از شمال شرق ایران از این کشور جدا شد و بعد در ۱۰۰ سال پیش بخش بزرگی از جنوب ایران که امروز به عنوان چند کشور در جنوب خلیج فارس هستند از ایران جدا شد و حتی ۴۷ سال پیش، یعنی هفت سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی در زمان رژیم خائن پهلوی باز بخش مهمی از جنوب ایران که همواره در کتب جغرافیا به عنوان استان چهاردهم ایران نامیده می شد، به دست خیانت‌بار پهلوی از ایران جدا شد.

در این چند دهه و در دوران شاهان سست عنصر قاجار و پهلوی، دو سوم این سرزمین را از ایران جدا کردند و این بدان معناست که رژیم‌های گذشته علاوه بر اینکه بر دین ، فرهنگ ، رفاه و زندگی مردم خیانت کردند، بر تمامیت ارضی ایران هم خیانت کردند.

وی با تاکید بر اینکه برای تقویت قدرت دفاعی و ساختن انواع موشک‌های ضدزره، پدافند هوایی، زمین به دریا و دریا به دریا، هوا به هوا و زمین به زمین از کسی اجازه نگرفته‌ و نخواهیم گرفت، گفت: راهمان را و قدرت‌نظامی‌مان را ادامه می‌دهیم و نزد ملت ایران به صراحت می‌گویم که قدرت نظامی ایران در طول این ۴۰ سال و بویژه در ۵ سال اخیر برای همه جهانیان شگفت‌آور است/

در ۵ سال اخیر وقتی ایران اراده کرد، به ملت های عراق، سوریه، لبنان، فلسطین و یمن کمک کند، جهانیان دیدند که دشمنان در برابر قدرت‌ ملت‌های منطقه و حمایت‌های ایران به پیروزی دست نیافتند و امروز ناچارند با اعتراف به شکست‌های ۲۰ ساله مداخلات خودشان در ایران کم کم از منطقه خارج شوند و ملت‌های منطقه بتوانند با آزادی راه خود را ادامه دهند.

امروز در جامعه یک دمکراسی و مردم‌سالاری به معنای واقعی کلمه وجود دارد. نظام جمهوری اسلامی آن نظام و رژیمی نیست که بگوید یک حزب و آن رستاخیز و هر کس خواهان آن نیست گذرنامه بگیرد و از ایران خارج شود. احزاب، روزنامه‌ها، مجلات، رسانه‌ها، در این کشور آزاد هستند و همه مسئولین، مسئولین اجرایی، مسئولین نظارتی باید با سعه صدر با انتخابات برخورد کنند. هر چه سعه صدر بیشتر باشد و راه را برای حضور همه افکار، احزاب و جناح‌ها آماده تر کنیم، نظام مستحکم‌تر خواهد بود.

فیلم سخنان روحانی از ایسنا

اینرا هم بخوانید

محکومیت نوروز رخداد، کارگر ساختمانی و فعال مجازی به ۳۷ ماه و ۱۸ روز حبس

هرانا:شعبه ۱۰۳ دادگاه کیفری دو دهدشت، در استان کهگیلویه و بویراحمد، نوروز رخداد، کارگر ساختمانی …